LEDIG

Hej vänner!

ÄNTLIGEN är jag ledig i två dagar. Haha, känns som att jag jobbat en månad i sträck utan ledighet. Känns verkligen inte som att jag nyss haft semester i nästan tre veckor. Var helt enkelt hårt att komma tillbaka till verkligheten den här gången!

Mycket som ska fixas under de lediga dagarna - både trevliga händelser och tråkiga måsten. Vad, när och hur får ni titta in i bloggen för att se...

Hörs imorgon!

Grattis Mamma

Grattis världens bästa mamma på morsdag ♥

Precis kommit hem från en enkel men mysig morsdagsmiddag med familjen. Hela Åre är ju stängt i maj och att få tag på bord på restaurang var lättare sagt än gjort. Så vi slutade helt otippat på värdshuset i Krokom, hihi :) Men vi fick mat i magen och mor blev uppvaktad vilket var huvuduppgiften!

Blir tidig kväll för mig ikväll, trött som bara den efter denna jobbhelg och Mattias har åkt tillbaka till Sandö så nu är jag gräsänka igen. Nepp, sover och hoppas på mer pepp imorgon!

God Natt!

Fina Mamma ♥

Myskväll

Lite trött och sliten efter en "normal" dag på jobbet..

...tar bloggpaus ikväll och återkommer med uppdatering imorgon istället. Får passa på att mysa med min älsklig istället medans han är hemma!

Trevlig lördagskväll på er!

Tillbaka till verkligheten

Hej vänner!

-Puh, vad trött jag är nu... Även om dagen på jobbet varit lugn så har jag helt klart vant mig vid slappning och sovmorgonar de senaste veckorna. Tufft att väckas tillbaka till verkligheten då ;) Samtidigt som det alltid är skoj att vara tillbaka!

Idag kom min älskling hem också. Han åkte ju hem tidigare än mig från Spanien och har varit på vidareutbildning på Sandö hela veckan. Men nu är han hemma över helgen och det tycker jag om!

Bilder från Spanien 2

Andra och sista omgången med bilder från våran semester;

Obligatorisk minigolf :)

Glad, man kan nästan tro att jag vann!

Inget Spanien utan Sangaria

Uppe i bergen och spanade runt en sväng. Verkligen varierande klimat och miljö på en sådan liten ö. Synd att killen frå StarTour var så dålig på att knäppa kort så den lilla killen i hörnet kom med. Får klippas bort sen, hihi :)

Vackra byn Fataga. En av få byar på ön som är bevarad tack vare att det råder byggstopp där..

Poolen och hotellet Revloi Playa som vi bodde på

På flyget hem mellan Oslo och Trondheim. Otroligt vacker himmel i skymningen!!!

Nu är det sängen som gäller snart då jobbet väntar på allvar imorgon. Fick en mysig kväll med Jonna, synd bara att vårat svenska bidrag inte gick vidare. Tyckte faktiskt hon var duktig och värd att gå till final!

God natt!

Härlig hänga-runt-dag!

Hej alla söta!

Kan inte påstå att jag har haft en effektiv dag men skönt att komma ut på byn och träffa lite människor. Började dagen med tre timmar på jobbet, fick dock inte så mycket jobb gjort. Blev mest semesterprat med min kära kollega Jenny. Men ibland är det faktiskt tanken som räknas :) Får jobba dubbelt så hårt imorgo istället!

Efter "jobbet" tog jag en fika plus promenad med min fina Jonna på byn. Jag är på jakt efter en sommarjacka som är lite större - så man får plats med en varm kofta under. Tyvärr verkar butikerna i Åre inte förstå att det är just i Åre vi bor! Bara korta kjolar och klänningar överallt, inte vad som behövs just nu då det är fem grader och regn!!

Nu har Jonna nyss plingat på dörren och vi ska nu käka godis och se Eurovision Song Contest tillsammans. Mys på hög nivå!

Ni som väntar på bilderna får vänta ett tag tilll....

Vardag igen!

Hej alla!

Nu är det slut på semestern och vardagen är tillbaka på rikitgt.
Skulle vara ledig idag och ha en dag på mig att "fixa och trixa" lite här hemma men tvätt och sådant. Men jobbet vet att jag är tillbaka i byn och telefonen har ringt varm på morgonen, så nu får jag gå in några timmar idag ändå. Blir dock ingen hårdkörning utan mest ett par timmar för att svara på lite mail med mera. Ska även hinna med och pressa in en fika med min fina Jonna som är i byn!

Nu ska jag göra mig klar och springa iväg till jobbet. Kika in ikväll så får ni lite fler bilder från våran semester!

Bilder från Spanien

Här kommer lite bilder från våra två underbara veckor i Puerto Rico på Gran Canaria;

Resan började med mycket väntan pga det förbaskade askmolnet.. Här fördriver Mattias tiden på Gardemoen i Oslo.

Väldigt mycket försenat kom vi (tack och lov) till slut iväg!

Älskling och jag på planet, lagomt slitna efter många timmars väntan.

Första dagen på plats och första ölen - nu är en lycklig iaf :)

Första middagen

Snygging på Amadores Beachen ;)

En av oss vågade bada ;)

Påväg hem från stranden..

Vackra Amadores!

Utsikt från hotellet!

Nu är det slut på bilder för denna gången, kommer en omgång till imorgon.

Som ni ser har vi haft en underbar semester även om en obligatorisk sväng av magsjuka givetvis skulle slå till mitt i allt. Vädret har varit på topp varje dag och eftersom maj är en långsäsongsmånad på Gra Canaria har allt varit lugnt och stilla - vilket passar oss perfekt efter en hektisk vinter!

Hemma

Hej vänner!

Nu är jag äntligen på hemmaplan igen efter ett par härliga veckor i Spanien, Gran Canaria! Mycket som ska göras när man kommer hem igen - tvätta, gå igenom post, betala räkningar med mera.. Men ska så fort som möjligt få upp lite bilder på bloggen och även försöka få liv i den igen :)

Hörs snart igen!

Halsningar fran Gran Canaria!

Hej alla!

Askan forsvann tillslut och sent i tisdagskvall landade vi pa Las Palmas Airport har pa Gran Canaria. Klockan var nastan midnatt innan vi fick checka in pa hotellet i Puerto Rico. Men nu ar vi har och allt ar underbart!!!

Solen skiner varje dag, allt ar gront och blommar fint! Varmt och harligt precis som en semester ska vara :) Imorgon ska vi ut pa jeep och kamel-safari och leka turist pa riktigt!!!

Hoppas ni alla har det bra dar hemma!
Kramar fran tva pepparkakor

Dumma aska

Hata, hata, hata askan och Island just nu!!!!

Nu skulle vi varit halvvägs till Gran Canaria och landat om tre timmar. Men nej då, askan från Island bestämde sig för att komma tillbaka just idag och just där vårat plan ska flyga. Alla andra plan lyfter och landar hej vilt men inte vårat...

Precis den informationen man ville ha när man spenderat åtta timmar på buss och sedan tolv timmar på en hård bänk på flygplatsen. Vi får ny information kl.11 men hur som helst har vi redan tappat en semesterdag..

Fasiken. INTE SKOJ :(

Finally!

-All my bags are packed I'm ready to go...

Ja, nu åker vi från Åre om bara några minuter. Jag hoppas ni ala får ett par underbara veckor, det ska jag nämligen ha!!!

ÄNTLIGEN!!!

Packar, städar och fixar!

Nu är det nära...

...och jag packar, städar och tvättar för fullt!!

Tidigt imorrnbitti åker vi till Trondheim, sen vidare till Oslo och flyger sedan till Gran Canaria tidigt på tisdag morgon. Så vi har en hel del resande framför oss innan vi är framme i värmen men det kommer vara så värt det!!

-LÄNGTAR!!!!

om en vecka..

Det närmar sig...

...om en vecka vid den här tiden har vi landat och checkat in på hotellet i underbara Puerto Rico. Åh vad jag längtar!
Men först väntar ett hektiskt veckoslut på jobbet, städning och packning.

Snart är vi där!

nio dagar

NIO dagar kvar nu...

...tills vi åker iväg på våran efterlängtade semester och jag längtar mer än någonsin. Har ingen energi, kraft eller ork att göra någonting nu. Dagarna går i slow motion...

Hoppas på mer energi för allt inklusive bloggen efter semestern. Ni får hålla ut så länge! :)

Trevlig lördagskväll på er!