Tilde

Åh, underbara, fina, charmiga lilla Tilde. Hon är ju så söt så att jag skulle kunna äta upp henne! Vet inte om det är att hon har lika mycket och mörkt hår som Jolie hade som mini och därför påminner mig om Jolie eller vad det kan vara. Men, åh, hon ligger mig redan så varmt om hjärtat och jag smälter varje gång jag ser henne. Gillar såklart hennes fina mamma väldigt mycket också, hihi :) Efter en snabb men mysig fika på Wayne's somnade Jolie i vagnen och jag passade på att göra stan. Lyckades knipa åt mig en höstjacka till Jolie i precis den stilen jag var ute efter och hittade även en så snygg tröja till pappan i familjen. Nu är det bara en jacka till mamman som saknas. Ångrar så att jag inte köpte den där fina, rosa jackan som fanns på Lindex i våras. Drömmer även fortfarande om en liknande jacka från Odd Molly som fanns för några år sedan men det verkar vara omöjlig att få tag i. Hojta gärna till om ni ser något ni tycker ser Malin-aktigt ut :) Puss & kram!



Kommentarer

Hahah åh vad söt du är! Är du det?! Jag har fjäril tatuerad sedan många år tillbaka, dom är SÅ vackra men snart tröttnar man väl eftersom det blivit så stort senaste året/åren :P Och ja, nog får man sig ett träningspass i vardagen utan vil alltid, haha, men dagar som idag hade jag gärna haft bil alltså, puhhhhh! :P

Puss och Tilde charmar nog alla hjärtan hon möter, söööötaste lilla <3

Svar: Haha, ja, konstig grej att vara rädd för fjärliar men åh, jag tycker dom ser så äckliga ut när man tittar nära. Är ju även rädd för spindlar kan tilläggas :D

Puss!
Malin ☆

Sofia

Hej :)

Jag undrar om du skulle kunna ge lite tips på vad man kan träna under graviditeten? Jag förstår att det är väldigt individuellt från person till person, hur man mår osv. Men om man mår bra och vill fortsätta med träningen, finns det då något som man ska tänka på? Övningar som är bra/mindre bra... träningsformer att undvika... eller som är superbra för den gravida kroppen? MBC riktar sig främst till mammor förstår jag, men ungefär hur långt efter graviditeten är kroppen redo att komma igång som vanligt igen? Många frågor :)

Tack för en bra blogg <3

Svar: Generellt under graviditeten brukar man säga att det som känns okej är okej! Dock ska man ha som grundtanke att träna för att underhålla det man redan har och inte träna för att förbättra/bygga nytt. Sedan får man även komma ihåg att under en graviditet så blir man ofta trött så vissa dagar orkar man inte riktigt och då är det bäst att vila.

Det du ska undvika är (såklart) situps/crunches, hopp, och i senare delen även löpning. Inte för barnets skull men för din och ditt bäckens skull :) Plankan är okej att köra på till ungefär halva graviditeten har passerat, ibland är det bra att sluta lite tidigare.

Vad gäller träning efter förlossningen. Bäckenbottenövningar kan du börja med redan ett par dagar efter du fött. Raska promenader så snabbt du orkar. Resten bör du vänta med tills du varit på efterkontroll ca 6-8 veckor efter förlossningen.

Hoppas mina svar hjälpte något och tack för att du läser min blogg <3
Även stort lycka till med allt som komma ska!

Kram!
Malin ☆

» Sofia

så fina bilder! :)

Svar: Tack :)
Malin ☆

» Mie

Shit va söt den lille va, hur gammal är hon? :)
& jädrans vad du va snygg i håret! :D

Svar: Hihi, ja visst är hon :D Tilde blir snart fyra månader!
Och tack snälla du, det är kort men fräscht, me like :)
Malin ☆

Såå underbart söt!!

Svar: Ja, man smälter av Tilde :D
Malin ☆

Vad fina ni är! :)

Fina fina fina ni! :-)

<3<3


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »