Medveten + Kunskap = Motivation!

Så där ja, nu är Mamma Boot Camp avslutat för denna säsong men någon vintervila blir det inte. Jag både hoppas och tror nämligen stenhårt på att mina MBC-mamas kommer att fortsätta att träna på egen hand hemma nu. Jag är även övertygad om att de förstått vikten av att ha en stark kropp för att orka med livet som mamma och människa och det tror jag ger en extra motivation. Är man medveten och har kunskap är det lättare att hålla sig motiverad. Hur går det med eran träning och motivation? Nu är det snart dags att satsa mer på denna mamman. Tio dagar kvar till min nästa läkartid nu och jag längtar ihjäl mig då jag hoppas att det kommer ge den hjälp jag behöver för att kunna hålla mig frisk och få en bra och lång träningsperiod. Jag har satt upp två stora mål gällande träning för nästa år varav det ena är att ta en PT-licens. Det andra målet är av annan karaktär men SÅ roligt. Berättar mer på vägen!



Kommentarer

Mamma Boot Camp låter så härligt - måste vara en kick i sig att inspirera och motivera andra att träna :)

Min egen träning ska jag precis återuppta igen om några dagar då jag äntligen fått ordning på min mage igen :)

Vad kul med PT-licens, det hade jag också velat ha men tyvärr är det ju en pengafråga då det är ganska dyrt :( Men jag hoppas kunna genomföra det längre fram :P

Svar: Ja, det är verkligen en KICK att se mammorna alltid ge järnet och göra sitt bästa. Helt underbart :D

Tyvärr är det ju väldigt dyrt med en PT-licens. Vi kommer att få kämpa för att få till det men jag hoppas och tror att det ska vara värt varenda krona :)
Malin ☆

Massa förkylningar på rad som står i vägen så jag sitter mest inne och längtar efter att ta i så svetten rinner :p

Svar: Åh, krya på dig! I know the feeling :(
Malin ☆

Hej Malin!
Jag tänkte höra om du har något tips på vad jag kan ha för kläder på mig på minapws med barnvagnen nu när det börjar bli kallare ute. Har tyvärr kommit av mig i o med kylan :(
Kram Kristin

Svar: Jag skulle satsa på ett par vindtäta och fodrade träningsbyxor från t.ex Craft, lager-på-lager på överkroppen så man kan ta av/på för att reglera temperaturen, en mössa som andas + vantar och bra skor. Kan försöka knåpa ihop ett inlägg med bilder och mer konkreta tips senare ikväll eller imorgon om du önskar? :)

Kram!
Malin ☆

» Sanna

Det går upp och ner med den biten här. Jag försöker komma ut och löpa 2 ggr i veckan, men mer träning än så blir det för tillfället inte. Plankan då och då :-P Den MÅSTE jag bli bättre på! Jag vill få bort min muffinsmage efter graviditeten... Det var 3 månader sen min dotter kom så nu finns det inget att skylla på längre!

Svar: En liten pekpinne från mig är att om du löptränar två gånger i veckan så är det OTROLIGT viktigt med styrketräning samtidigt. Jag skulle inte rekommendera löpning tre månader efter en graviditet. Bygg upp kroppen igen först - löpträna sen, det vinner du på, jag lovar :)

Angående muffinmagen så ge det tid! Tre månader är ingenting :)

Kram på dig & lycka till!
Malin ☆

shit va konstigt.... Peter o jag satt precis o pratade om träning o motivation :P hahaha

Jag sa nämligen att jag fortfarande känner en öm beläggning i halsen på morgonen men inget under dagen. Men vågar dock inte träna för risken att jag ska bli mer förkyld igen o smitta Lucas. Den första o andra veckan utan träning är riktigt seg, man längtar verkligen efter de. Nu har jag inte tränat på ett gäng veckor pga sjukhus o förkylning så nu har jag kommit över den där gränsen du vet... MEN sen känner jag mig själv så väl att jag vet att jag kommer igång igen när jag kan. De gäller bara att tvinga sig ut en eller två gånger så har jag kommit över den där spärren igen :)

men lustigt iaf att du skrev om detta hahaha...

Svar: Jag är övertygad om att du kommer komma igång snabbt igen så fort du får möjlighet. Ditt träningsuppehåll är ju trots allt för en otroligt viktig sak <3
Malin ☆

Jag kommer bara med undanflykter hela tiden vad det gäller att börja träna, men nu har jag börjat "jobba" som reseptionist på vårt fitnesscenter här och då är man lite mer "tvungen" att träna.
Man ska ju kunna alla olika pass, intensitet mm.
Stort plus är ju att man har alla passen rakt under näsan och alla "kolleger" som trycker på.
Så nästa vecka kör jag igång möjligen redan på söndag då blir det Zumba.

Tack för en superbra blogg!

Kram Angelica

Svar: Vad kul att du börjar jobba inom träningsbranschen! Låter superskoj :) Hoppas du kommer igång bra med träningen nu också. Jag hejar på dig här!

Kram kram & Tack för att du läser min blogg <3
Malin ☆

Jag har faktiskt aldrig varit så motiverad vad det gäller träning som nu. Jag ska genomföra tjejklassikern nästa år och har bestämt att jag nu efter mina två barn ska komma i mitt livs form. På bara 2 månader har jag tappat både vikt och storlek på alla kroppsdelar, men det bästa av allt är att jag har blivit mycket starkare. Jag tänker inte längre nöja mej med att nästan ha den kroppen och styrkan och konditionen jag vill, jag ska se till att få det också! Trevlig helg!

Usch, min motivation finns inte alls... så jag har faktiskt anmält mig till PT Online med Olga, för själv kommer jag ingen vart!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »