Mamma Boot Camp

God morgon vänner! Tiden flyger verkligen iväg och nu har jag öppnat anmälan för höstens Mamma Boot Camp här i Sundsvall. Kan ni förstå att jag nu kör min femte säsong? Det känns verkligen så galet men också så roligt. Platserna är som vanligt begränsade och det är först till kvarn som gäller. Välkomna!

happyfitness

Även i höst kommer jag att köra en kvällsgrupp för tidigare MBC-deltagare men också du som är icke-mamma är välkommen att träna med den gruppen. I denna grupp skruvar vi upp tempot ett par steg och tar träningen till nästa nivå. Mer information om detta kommer under veckan - håll utkik på Happy Fitness FB-sida!

Kram & Glad tisdag!




Kommentarer
Frida

Hej! Har nyligen börjat läsa din blogg och tycker den är toppen :) Såg att du håller på med periodisk fasta vilket jag är så himla sugen på att testa! Men jag undrar vad äter du och hur? Mellan vilka tider. Om man tränar när passar det och hur ska man äta efter vs före. Vore jättekul om du tog dig tid att svara då jag känner att jag behöver lite vägledning. Min träning består mest av löpning men även en del gym. Kramar!

Svar: Tack Frida och välkommen hit :)

Jag äter mellan 12-20 och då äter jag helt vanlig mat. Är noga med att se till att jag får i mig mitt dagliga energibehov. Om du tränar så är det bra att lägga träningen precis innan du ska bryta fastan så att du kan äta ett stort återhämtningsmål direkt efter träningen. Det går såklart även bra att träna under dagen - huvudsaken är att du äter efter träningen. Känns det jobbigt att träna på tom mage går det bra att ta aminosyror precis innan träningen då de förhindrar nedbrytning av musklerna och även ger en viss mättnadskänsla.

Annars gäller det att testa sig fram. Se till så att du anpassar vardagen efter fastan och inte tvärtom. Hojta till om det är något mer du undrar, kan jag så svarar jag gärna :)

Kram på dig & Lycka till!
Malin ☆

Jag önskar att vi hade något liknande här, ibland är det svårt att bara sparka sig själv i baken och sätta igång.

Svar: Kan förstå det! Har du vägarna förbi Sundsvall är du alltid välkommen på ett pass :)
Malin ☆

Elin

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Malin, vilka övningar ska jag göra för att bli stark i bäckenbenet? :)

Svar: Knipövningar är A och O för ett starkt bäcken men sedan alla övningar som involverar mage, rumpa och lår/ben :)
Malin ☆

Nina

Är lite nyfiken på att prova då det kliar i kroppen och suget att komma igång efter graviditeten är stort men jag inte riktigt känner mig säker på bästa sättet att göra det utöver promenader. Hur många tar du in per grupp? Flera tillfällen i veckan?

Svar: Du kan läsa all information om träningstillfällen, antal gånger och liknande här http://www.happyfitness.se/ under fliken Mamma Boot Camp :)
Malin ☆

Therese

Hej Malin,

Mamma boot camp skulle jag gärna vilja testa, synd bara att det inte verkar finnas i min stad.

Efter inspiration från dig har jag blivit sugen på att testa tabata då det verkar vara en väldigt bra träningsform och perfekt när tiden att gå till gymmet inte riktigt finns. Har kollat på dina videos och vill bara säga att du verkligen är pedagogisk och duktig på att förklara. Jag kan tänka mig att du är en utmärkt PT!
Dessutom är det väldigt gulligt när Jolie är med i filmerna :)

Hoppas att du får en bra dag och tack för en inspirerande blogg!

Kram Therese

Svar: Tack snälla Therese! Dina ord värmer otroligt mycket <3

Stor kram!
Malin ☆

Typiskt att jag inte bor i Sundsvall ;)

Svar: Ja, marsch pannkaka hit med er ;)
Malin ☆

Frida

Tack för tipsen :) Jag kan tyvärr inte strukturera upp min träning så bra då det gäller att träna när tillfälle ges med både kvälls och dagjobb. Jag hoppas att jag kan få det att funka då jag verkligen tror det är bra! Hör nog av mig med fler frågor ;)

Frida

Ha ha glömde skriva två småtroll också som behöver sin beskärda del av dagen :)


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »