Dagens Form 18/12

Hej vänner!
 
Här har vi dagens form efter en höst full av sjukdomar följt av två månaders total vila. Min senaste bra träningsperiod hade jag i slutet av sommaren, sedan dess har det gått utför och strulat ordentligt för mig. Minst sagt. Jag har tappat så mycket i muskelmassa och det är såklart tråkigt att se eftersom jag slitit så för att bygga upp den massan jag nu tappat. Som jag skrev på Instagram tidigare så har utmaningen att vila varit riktigt tuff mentalt för mig. 
 
Men, nu är jag tillbaka och det första träningspasset på väldigt länge avklarades i förmiddags. Det blev en pass för hela kroppen men endast med egen kroppsvikt. Stabiliserande. Hitta kontakten. Otroligt skönt. Måndag den 23/12 alternativt måndag den 30/12 (beroende på hur kroppen känns i helgen) satsar jag på att påbörja en ny periodisering med syftet att börja bygga muskler igen. Jag kommer att gå ut lugnt för att sedan trappa upp träningen allt eftersom att kroppen blir starkare. Här ska tränas, ätas och byggas. Peppad till tusen. Min förhoppning och mitt mål är att till våren känna mig starkare än någonsin förr. Som sagt tidigare, fuck 2013 och hej 2014!
 
 
Satsar man över en lång period så tycker jag att bilder är ett av det överlägset bästa sättet att se sin progression med. Oavsett om det gäller viktuppgång eller viktnedgång. Bilder, måttband och KÄNSLAN. Kasta vågen. Tips, tips!
 
Onsdagskramar!



Kommentarer

Bra tips! Jag väger mig alldeles för ofta och nu har man varit sjuk i månader utan träning. Dags att börja komma igång såfort förkylningen ger sig och börja måtta istället för att stirra sig blind på vågen!

Om man som mig ska tappa vikt, hur ska man köra då med kost och träning? Jag känner att jag inte vill ändra så mkt mer än att försöka äta nyttigare men ändå unna mig de ggr jag är sugen, typ helger..

Svar: När man pratar viktnedgång är det cirka 75% kost och 25% träning. Det är svårt för mig att säga hur du ska äta/träna utan att veta mer om dig och dina förutsättningar. Dock så vill du göra en förändring, i ditt fall gå ned i vikt, så måste du nog vara beredd att ändra även kosten då det tyvärr oftast är där skon klämmer :)
Kram på dig!
Malins Blogg

Åh nu blev jag sugen på att börja träna.. Jag har alltid stirrat mig blind på vågen men nu ska jag prova med bilder! Kanske bli en liten sporre när man verkligen SER på sig själv att det händer något!.. :)

Svar: Ja, vågen är det sämsta redskapet att använda så testa med bilder och måttband istället :)
Malins Blogg

» Robyn

Tack för tipset!
/R

Men tjohoo! Du ÄR ju så snygg vännen <3

Puss!!!

Svar: Du då <3 Ses snart! PUSS
Malins Blogg

har faktiskt ingen aning om vad jag väger. väger mig aldrig tycker bara vågen skapar stress och press och jag litar på min känsla istället :) att ta bilder är ju ett jättebra tips. för motivationens skull är det roligt att se resultaten!

Svar: Helt enig med dig! Jag väger mig förvisso då och då, men det är cirka var 3:e månad på en speciell våg för att hålla koll på min muskelmassa. Men vikten i sig är obetydlig även då, kollar knappt på den :)
Malins Blogg

Fia

Tycker det ser himla bra ut ja :) Men som du säger man tappar fort... så trist när man känner att man lagt ner mycket tid och så och sen blir man långsjuk.. aja tänkte höra har jag missat tredje luckan på din kalender?

Svar: Tack Fia! Är inte utseendet i första hand utan att jag vill ha större muskler/känna mig starkare :) Ett inlägg om tredje luckan är uppe på bloggen nu!
Malins Blogg

Maria Helena

Heia deg!!
Snart er du tilbake i toppform!

Bilder er veldig fin måte at se forskjellen på,hjelper
mye på motivasjonen synes jeg!


Svar: Tack snälla för peppen <3
Malins Blogg

Emma

Wow, grym form!

Tänkte höra om vinnaren i lucka 2 utsetts än?

Kram

Svar: Ja, vinnaren är utsedd och ett inlägg kommer upp senare idag där den presenteras :) Kram!
Malins Blogg


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »