Berg- och dalbana

Hej hopp! Efter att ha pluggat järnet sedan i morse har jag nu hoppat i träningskläderna för att köra en favorit i repris med ett snabbt men effektivt benpass här hemma. Det ska såklart bli skönt att träna men jag känner att jag börjar tröttna lite på att "stå och stampa" och är så redo för att ta träningen en nivå uppåt. Dock har jag fortfarande den där envisa förkylningen i kroppen som går upp och ned som en berg- och dalbana och innan jag är fri den får jag vara glad för den träningen jag kan utföra. Utvecklingen har varit frisk-småförkyld-tokförkyld-småförkyld så visst borde väl nästa steg igen vara frisk nu va? Hoppas och tror att jag snart är där :) Hur går det för er med träningen i förkylningstider? Berätta gärna, jag blir jämt så peppad av er energi ♥ merrell barefoot



Kommentarer

Vilket segt virus...
Jag har klarat mig fast att mitt immunförsvar är nedsatt och barnen är sjuka (ta i trä)

I kväll blir det hemmaträningspass med endast gummiband och kroppen som redskap. För att hitta motivationen brukar jag ibland bara använda ett träningsredskap och göra så många övningar jag kan komma på med det som hjälp.

Svar: Håller alla tummar att du fortsätter klara dig :)

Bra tips! Då får man ju verkligen jobba kreativt med både knopp och kropp :)
Malin ☆

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Har kunnat träna på och varit frisk i två hela veckor nu, första gången sedan i november. Så härligt att vara igång på riktigt igen! :)

Svar: Men åh vad härligt! Det är ju så skönt när man kommer in i en bra period utan störningar :)
Malin ☆

Hej fina du!
Alltså dessa sega förkylningar. Jag hade en vecka då jag var riktigt dålig och har sedan varit lite småförkyld ett bra tag. Men inte så pass att jag inte kunnat träna som vanligt. Jag kommer också i "stå och stampa" perioder i bland, men just nu har jag fått in ett grymt bra flow och har varit sådär lyckorusig efter varje pass.

Hoppas du snart ska bli helt kry och kunna träna som vanligt igen.

KRAMAR

Svar: Ja, det är ju verkligen såååå segt det här! Jag hoppas att jag snart kan träna på som vanligt, nu känner jag mig väldigt begränsad på grund av förkylningen, men om den bara försvinner liiiite mer så ska det nog gå sen :D

Gud vad härligt med det där flytet. Du är så grym!

Kram!
Malin ☆

Visst är de tuffa! Älskar lapparna på knäna, hihi :D

Puss hjärtat och hoppas förkylningen försvinner nuuuuu!

Svar: Ja, lapparna, sååå fina :)

Puss & TACK <3
Malin ☆

Jag måste också komma igång och träna nu. Brukar springa men vill inte ut i snö och slask. Vad tror du om att hoppa hopp rep, är det så bra och allsidigt som det sägs?

Svar: Att hoppa hopprep är en bra övning antingen i ett pass för att få upp pulsen eller som uppvärmning för exempel. Vet dock inte om jag skulle byta ut löpningen mot hopprep om det är så du tänker?
Malin ☆

Det är segt dessa tider med förkylningar. .nu har jag återhämtat mig ifrån en tre veckors lång förkylning, seg som tusam va den. Men nu är jag tebax, känner att jag behövrr ge mig sj en utmaning i träningen..så jag ska börja på ett åtta veckor långt bootcamp den 10 mars..pass med en pt fyra dagar i veckan och ett kost schema som dom ger mig..ser fram emot det massor även om jag vet att det kommer bli tufft. .men vilken utmaning om jag klarar det och även når mim vikt jag är ute efter
Främst vill jag ha starkare kropp och testa en utmanin..men även komma i den vikten jag trivs bäst med..hoppas du får en toppen måndag! Kramar

Svar: Men åh vad roligt med en sådan utmaning! Kommer säkert bli tufft men förmodligen kommer det roliga med det väga upp tusen gånger om :) Gud vad kul för dig!

Vad härligt även att du är frisk nu! Är ju så segt med dessa förkylningar som kommer och går om vartannat.

Kram!
Malin ☆

Såg jag skrivit i fel adress till dig..denna är min..ska inte va några punkter på min bloggadress..

Jag och sambon vann en veckas gratis träning på sats m början idag. Men tyvärr har jag blivit förkyld och sambon ligger m feber:( men vi fick ta det from nästa vecka, så det ska bli skit roligt att komma igång, dem har ju barnvakt så vi hoppas dem små tycker om det eftersom vi gillar att träna tillsammans:) bort med förkylningar och andra baciller nu. Krya på dig nu. Kram

Svar: Åh, önskar verkligen att det fanns barnvakt på gymmen här så jag och min sambo fick möjligheten att träna oftare tillsammans. Det är ju så kul!

Hoppas ni blir friska snabbt nu och kör hårt nästa vecka :)
Kram!
Malin ☆

Peppar peppar, men just nu går det så sjukt bra!! Känner mig stark och uthållig - bästa känslan, eller hur? ;-) Men förkylningarna härjar runt om mig, så jag vågar knappt andas...

Kram på dig!

Svar: Bästa, bästa, bästa känslan :) Håller alla tummar att du fortsätter att klara dig!

KRAM
Malin ☆

» Sanna

Tack för tipset om benpasset! Ska absolut testa någon dag framöver!

Här går träningen bättre än nånsin! Jag har så mycket energi att jag knappt vet var jag ska ta vägen när jag inte tränar :-D. Känner mig smått beroende av känslan på gymmet, vill vara där 24/7 !! Jag vet att kroppen behöver vila emellanåt men förra veckan fick jag bara till en vilodag (okej, en halv...). Denna vecka har jag börjat med en vilodag, endast gått en långis på 7,5 km så imorgon blir det hårdträning! Först mamma-core 30 min följt av ett rygg och bicepspass inne i gymmet. Heja heja!

Krya på dig!

Svar: Men vad kul att du är så peppad! Det är inget fel att köra hårdare i perioder bara man kommer ihåg att gå in en lugnare period då och då. Kroppen behöver ju vila och återhämtning för att orka bygga nytt :)

Kram på dig!
Malin ☆

» Lena

Har litelite ont i halsen fortfarande, men ska på bodycombat imorgon bestämde jag mig. Förutom att jag siktar BC på tisdagar så blir det inte så mycket med tränande.

Hoppas du skulle bli helt frisk nu och inte åka tillbaka till småförkyld-tokförkyld-småförkyld.

Svar: Hoppas det går bra imorgon. Just när man har ont i halsen ska man ju vara extra försiktig med ansträngning. Håller tummarna att det är helt bra för dig imorgon :)

Tack snälla, jag ska nog blir helt frisk nu, har jag bestämt :D
Malin ☆

Je

Kört ett hårt pass ikväll. 20min jobbig intervall och sedan 30min styrka. Mest axlar,armar. Härligt att va igång. Krya på dig!

Svar: Åh vad härligt jobbat!

Tack <3
Malin ☆

Har klarat mig riktigt bra mot förkylningar trots att jag jobbar med barn hela dagarna.. Men nu efter ett träningspass rinner snuvan :( Kanske haft något på g i kroppen? När tycker du det är ok att man kan börja träna igen? Kör crosstrainer och simmar.. Kan man fortsätta eller måste man verkligen ta en paus? Jag som kommit igång ordentligt med träningen nu och lite viktminskning :D

Kram

Jag har klarat mig väldigt bra från förkylningar som tur är, men för mig är det jobbet som är det stora hindret. Med mina arbetstider tycker jag det är svårt att få till bra träning. Jag genomför den, men det är inte så mycket mer än så. Jag skulle gärna vilja ta i och verkligen fokusera på den övning jag gör just då, men orken och energin efter en hel dags arbete finns inte där... Har jag ledig dag går det dock bättre!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »