Styrka + Puls

God morgon vänner! Jag ska snart bege mig ned mot gymmet och på vägen dit ska jag hämta upp Sara & Tilde som träningssällskap. Vi kommer inte att träna tillsammans idag då vi har lite olika upplägg men det är ändå skönt att träna bredvid någon som kan peppa lite när man behöver det. Jag kör just nu mycket övningar i par där första övningen är en ren styrkeövning och den andra övningen är en pulshöjare. Så kul och så effektivt! Några exempel på hur jag menar:
  • Rodd med skivstång 15 reps
  • Hoppa över skivstången i sidled 30 gånger
Upprepa tre gånger!
  • Bicepscurl med hantlar 15 reps
  • Utfallshopp 30 gånger
Upprepa tre gånger!
  • Axelpress med hantlar
  • Mountain Climber (löpning i plankan) ca 30 steg
Upprepa tre gånger!

bild (5)Linne & Tights - Röhnisch | Skor - Merrell

Man kan alltså välja vilken styrkeövning man vill, övningarna ovan är bara exempel, och sedan följa upp det med en pulshöjande övning. Jag kör just nu mycket rena styrkeövningar för armarna och involverar ben, bål och balans i pulshöjaren men man kan välja att köra armar + armar eller ben + ben om man vill det och då liknar det mer vad som kallas superset.

Vad ska ni träna idag?




Kommentarer

hejsan! :D kolla in min vår-outfit jag valt ut från MQ. riktigt snygga plagg och accessoarer! :) det skulle betyda jättemycket för mig i fall du också skulle kunna rösta min outfit i deras pågående tävling.

DIREKTLÄNK: http://sarahmoberg.blogg.se/2013/february/mq-outfit.html

Frida

pepp pepp för träningen! Jag har nyss avverkat 5 km på löpbandet
, härligt!
Kram

Svar: Tack Frida :D

Vad härligt jobbat av dig!
Kram!
Malin ☆

Min favoritövn som pulshöjare är utfallshopp, den är grym!! Här blir det styrkepass idag i form av supersets, kort och intensivt ska det vara :) Kram

Svar: Håller med dig helt, utfallshopp är en favvis här med och kort och intensivt är det som gäller :D

KRAM
Malin ☆

Så glad att vi har er där uppe, åh!! Snaart kommer vi på besök iallafall <3

PUSS

Svar: <3
Malin ☆

Malin- mamma till Arvid & Lucas

Hjälp vad snygg och fit du ser ut!!! Själv ser jag verkligen ut som en tvåbarnsmamma som födde barn för två månader sen, usch... Just nu hinns bara PW:s med dubbelkärra o hund o en o annan planka med mellan amningarna men jag hoppas komma igång på riktigt snart.
Hoppas du får en bra dag! kram

Svar: Åh, men jag har ett barn och födde för två år sedan! Två månader är INGENTING så stressa inte. Promenader och planka räcker så gott första tiden :)

Önskar dig detsamma!
KRAM
Malin ☆

Yasmine

Jag har fått tillbaka en väldig ond hosta, så nu är jag faktiskt duktig och vänta... väntar otålamodigt dock, tror jag körde i gång träningen för snabbt sist så nu må jag nog avvänta i någon dag till.. Är allt för dålig och lyssna på min kropp:-/

Svar: Åh nej, inte igen :( Men klokt av dig att vänta! Jag tjurar på här men förkylningen ger sig aldrig riktigt ändå.. Men är ju så svårt att låta bli helt :/
Malin ☆

Lotta

Åh tack för inspo! Satt faktiskt och laddade med en Celsius och kollade in här medans jag funderade på vilka övningar jag skulle göra. Körde detta, fast första övningen med hantlar + jumping jacks ist =) Sen blir det lite planka! Kan det räcka med detta som ett hemmapass eller ska man göra något mer? Kanske svårt att avgöra iofs! Känns så "fjuttigt" ibland när man kör hemma själv..

Kör PT-online nu med Olga, väntar febrilt på träningsdelen som ska komma i veckan. Spännande att se vad det kommer för övningar.. Har ingen fantasi själv känner jag..

Svar: Nej, alltså detta var inte tänkt som ett pass utan jag menade mer att visa hur man kan kombinera styrkeövningar med pulshöjare :) Men toppenbra om du fick användning av det!

Kul med PT-online, kommer gå toppen för dig ska du se :D
Malin ☆

Härligt!! Det känns som hundra år sedan jag tränade nu... Man längtar ju såå efter träningen när man tvingas avstå pga förkylningar! Men snart är jag på´t igen :-)

KRAM

Svar: Åh, ja, nu får det vara nog på sjukdomar även hos er! Håller alla tummar att du är igång snart igen <3

KRAM
Malin ☆

Men åh, tack för bra inspiration..
Man fastnar så lätt i sina övningar och sånna här tips är guld! :)

Du är grym, fortsätt med det!
Stor kram

Svar: Tack Emelie vad glad jag blir :)

Kram på dig!
Malin ☆


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »