Don't Cheat!

Hej vänner! Vi närmar oss nu halvtid i PT Challenge May och jag är så ivrig på att höra hur det går för er alla. Är det lätt? Jobbigt? Kul? Tråkigt? Känner ni att resultaten börjar komma? Hur är det med motivationen? Please tell me! fitness Som jag skrivit om tidigare så älskar jag inspirerande citat och det ni ser ovan är ett av mina favoriter. Ibland behöver jag (kanske ni också?) en extra spark i baken och då gör det underverk för mig att läsa just citat. Ett väldigt enkelt knep att ta till de dagar motivationen är på topp. Så, tisdag idag = let's plank!



Kommentarer
Eva

Jag har lite dipp då jag tycker benböjen är tråkiga att göra i rad. Har gått på gympass istället som innehållit mycket benböj. Svårt att se förbättring förstås, men bra träning! Plankan går mycket bra och armhävningar-ja vad säga, det är svårt med tekniken på tå!! Det bästa med utmaningen är att den sporrar till mer träning!

Svar: Vad kul att höra! Kan hålla med dig om att många benböj i rad kan bli väldigt enformiga. Helt rätt att köra på gym, gärna med vikter då, och bygga upp styrkan på det viset. Du klarar garanterat fler sedan när det är dags att "mäta" igen i slutet av utmaningen :)

En videoblogg om tekniken vid armhävningar är på g! Kämpa på, du är grym Eva!
Malin ☆

» Reggi

Ja vissa dagar har det vart jobbigt och andra dagar har motivationen funnits där och de har förbättras även fast de kanske inte är mycket varje gång. Men jag blir motiverad och känner att jag måste slå de jag senast gjorde. Jag tycker det är super kul och jag fick motivationen att gå ut och PW varje dag, fast på sista tiden har de gjort ont i benen så tagit de lite lugnt och i kväll är det våruset för för mig i Örebro, tyvärr kommer jag inte kunna springa i år :(

Svar: Vad härligt att höra att du kommit igång även med PW's :) Tråkigt med benen, vad är det som gör ont? Hoppas du får ordning på det!

Kul med vårruset även om det inte blev någon löpning. Hoppas det gick bra!
Malin ☆

» Frida

Hej malin! Jag tänkte höra med dig om du skulle vilja göra en sak för att ge mig lite tips på hur jag ska använda & göra en viss övning? Hört att squats ska vara bra för att få en fin rumpa. Nu till min fråga; skulle du vilja visa i ett videoinlägg hur man gör denna övning ? :) Vill inte träna fel osv.
Det är bara om du vill. Stor kram!

Svar: Absolut, ni är flera som har frågat så jag ska försöka fixa en sådan under veckan tänkte jag. Precis som du hört är squats en bra övning för rumpan men den tar även bra på framsida lår :)

Kram på dig!
Malin ☆

Sofia

Det går toppen, men visst finns det dagar då det känns mindre skoj. Har gjort ett excel-schema för att fylla i antalet armhävningar, tid för planka och antal knäböj.Motiverande att se att tid/antal ökar :) Försöker få in knäböjen i mitt gympass först. Berättade för en kompis på gymmet om utmaningen och hon hängde på direkt! Vi klarade bra många knäböj tillsammans :)

Rolig utmaning!

Svar: Vad roligt att du fick med en kompis, det ger ju extra motivation och pepp :D Kämpa på, ni är grymma!
Malin ☆

Åh, det går så bra! I benböj och plankan iaf.. Framförallt gillar jag att det gör mig motiverad till mer träning. Kör mycket pw:s just nu, och så kanske jag tänker att jag bara ska göra plankan för utmaningen också, men så ger jag mig fasen på att jag ska göra lite sidoplankor och rygglyft också och vips har jag tränat en kvart extra liksom. Love it.
Men jag får verkligen inte till armhävningarna. Lyckas inte med tekniken, kommer inte ner så långt som jag borde för då kommer jag inte upp igen. Mot soffbordet (tex.) går det bättre, men det är ju inte helt godkänt. I nuläget gör jag typ 2 halvdana på golvet och sen några set mot bordet. Vet inte hur jag ska lyckas med tekniken alls eller hur jag ska bygga upp styrkan i övningen om du förstår? Hur kan jag jobba för att förbättra resultatet?

Svar: Men gud vad kul att höra Sara! Vad duktig du är!

Jag tänkte under dagen försöka spela in en videoblogg om just armhävningar då ni är många som frågat om dem. Så massa tips är på gång :D

Kämpa på så länge!
Malin ☆

Evelina

Åh, det är så grymt kul!!
Utmanade mig själv rejält igår. Gick på ett Get Fit-pass i måndags och orkade helt enkelt inte med benböjen då så igår blev det både cykling, benböj och planka. Och jag klarade plankan längre än någonsin och dubblade benböjen. Så ikväll är jag så gryymt taggad inför armhävningarna!!

Bästa utmaningen, Malin. Tack!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »