Today's Workout

Hej vänner! Jag har precis ätit en rejäl middag efter ett härligt pass på gymmet och just nu befinner jag mig i någon slags matkoma. Jag försöker alltid att äta inom 30 minuter efter avslutat träningspass för att ladda kroppen med energi men idag slog det helt tvärtom istället. Idag låg fokus på ben och jag har jobbat med knäböj, vadpress och raka marklyft i en smithmaskin. Just smitmaskinen är toppen att köra i när man inte har någon som kan passa då det är lätt att haka på skivstången på maskinen om man känner att det börjar bli för tungt. På så sätt vågar i alla fall jag lasta på mer än vad jag skulle gjort om det var en fri skivstång jag använt. Tips, tips! När benen jobbat klart så avslutade jag med att göra några räckhäv, också i smithen, och gick sedan bort till en maskin där man kan träna excentriska chins. Just nu gör jag nämligen inte en enda chins på egen hand men det är något jag ska klara under året. Mer om det i ett annat inlägg tänkte jag. Just ja, jag gjorde såklart några armhävningar också, just for you guys, hihi! Hur har det gått för er idag?

egocity

Byxor & Linne - Röhnisch | Skor - Asics




Kommentarer

Härligt jobbat! Jag gjorde mina armhävningar igår, i samband med plankan. Jag var på lite galej igår, och då är man inte alltid sitt starkaste dagen efter ;-) Mailar dig innan imorgon kväll, om inte magsjukan tar över totalt här hemma :-/

KRAM

Svar: Hoppas verkligen ni slipper magsjukan snart vännen! Tyckte nyss att ni hade den i huset? :(

Kram <3
Malin ☆

Chins är min utmaning med just nu! Har som första mål att klara en till min födelsedag i juni, så det gäller att ligga i nu ;)
Ha det gott och trevlig helg!

Svar: Åh vad kul! Övertygad om att du kommer att lyckas :)
Malin ☆

Rebecca

Åh, ser att du också har ditt svettband på dig. Jag kör det mest hela tiden när jag tränar. Det ger mig energi när jag påminns om PT-veckorna och alla ni underbara människor <3.

Svar: Hihi, precis samma här! Helt otroligt hur nära man kan komma varandra på så kort tid. Saknar er alla galet mycket <3
Malin ☆

Du som är duktig på träning och numera utbildad PT.. Har vilat i 2 veckor nu eftersom jag har problem med mitt högra knä.. Skulle köra ett pass på crosstrainern idag men efter 15 minuter ungefär började jag känna av "skadan" eller vad det är i knät så gav upp.. Ska man träna om man får/har ont? Vet inte om det är en förslitningsskada eller vad det kan vara..

Är så tråkigt när jag vill träna och fortsätta min viktresa neråt.. Kram

Svar: Åh vad tråkigt! Mitt bästa tips är att gå till en idrottsmedicinskt kunnig, typ sjukgymnast, naprapat eller liknande. Gärna någon som är specialist på knän. Oftast kan man träna trots smärta men det är olika från fall till fall. Om du har en diagnos på knät kan jag ge dig tips och råd!

Kram på dig och kämpa på!
Malin ☆


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »