Sunday Cardio

Hej vänner! Löpning i intervaller (utomhus) stod på träningsschemat denna söndag och nu har jag ganska nyss kommit in igen efter att uppdraget slutförts Jag började med att springa 2 km ner till jobbet där jag var tvungen att ordna en snabb grej inför morgondagens jobb. Sprang sedan vidare ytterligare 1 km till härliga Busbacken där jag sedan körde mina  intervaller. Busbacken är riktigt brant och det suger ordentligt i benen att jobba i den men ack så effektiv träningen blir. Efter tio rundor upp och ner varvade jag ner med att jogga 1 km hem. Inget toppenpass med "WOW-känsla" idag men ändå helt okej med tanke på mina förutsättningar för dagen. Det är ju alltid dem man ska utgå efter. Är man förkyld, har sovit dåligt, är stressad etc så är det extra viktigt att lyssna på kroppen och inte förvänta sig allt för mycket. Viktigt att påminna sig om det då och då. 20130908-171905.jpg 20130908-171913.jpg Ser ni löven? Nu finns det verkligen ingen återvändo. Hej höst liksom! Nej, nu är dags för middag. Lasange. Perfekt återhämtningsmål! Mums, mums. Ska svara på lite kommentarer ikväll tänkte jag, tidsbristen senaste tiden har gjort mig otroligt dålig på det, fy på mig, men ikväll ska jag ta mig tiden. Läser alltid (nästan direkt bloggskadad som jag är, haha) och blir alltid lika glad av era spår, stora som små. Kram på er!



Kommentarer

Lovely! Jag ska ut nu tänkte jag :-)

Och vilken höstkänsla det var i den nedersta bilden! Känns knasigt med tanke på att jag har legat i bikini på balkongen idag :-) 25 grader varmt liksom!

KRAM

Svar: Ja, men eller hur? Lika underbart väder här idag men de gula löven påminner om vad som snart komma ska... :)

Kram & Hoppas din träning gick bra!
Malin ☆

Eva

Känner inte igen dig längre...

Svar: Nu får du nog utveckla dig lite om jag ska förstå vad du menar?
Malin ☆

Har också kört intervaller idag! Jobbigt men härligt.

Svar: Vad härligt :D
Malin ☆

Härligt jobbat!

Sandra

Sagt det förr, men du är så grym med träning och allt :) verkar som ni haft en härlig helg. här har det varit en lugn helg, såg fotboll med massa folk i fredagskväll, bowling på södra berget igår och promenad runt Sidsjön och filmkväll idag :) kram

Åh vad härligt med lite löpning, själv längtar jag till våren när jag själv äntligen kan ut och springa igen :) Men idag blir det iaf en power walk med hela familjen när sambon kommer hem ikväll.

Annika

Hej!

Har varit mammaledig i ett år nu och har verkligen legat av mig. Lite träning och alldeles för mycket onyttigt. Trivs inte alls med min kropp just nu men har väldigt ansträngd ekonomi så några pengar till gymkort finns inte. Går det att komma i form med enbart hemmaträning (och ändring av kosten givetvis)? Vad för träning och hur ofta rekomenderar du? Har tre barn så tiden är lite knapp tyvärr. Har tillgång till hantlar och crosstrainer hemma.

Tack för en inspirerande blogg!

Svar: Hej Annika!

Det går absolut att komma i form med enbart hemmaträning och goda kostvanor. Styrketräning med egen kroppsvikt kommer man långt med, gärna i cirkel- eller intervallformer. Ju oftare du kan träna ju snabbare kommer resultaten att komma men givetvis måste det passa din vardag.

Vill du ha mer konkreta tips och hjälp så rekommenderar jag dig PT Online med mig http://www.happyfitness.se/tj%C3%A4nster-priser/pt-online-16855413

Tack för att du läser och lycka till!
Malin ☆


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »