Träningsskola - Passa på att ställ DINA frågor!

Tjingeling!
 
Jag lever här men det är nog knappt måste jag säga. Vi har ju öppet hus på jobbet denna vecka och det i kombination med att ny personal skolas in har gjort att jag fått ihop veckans alla arbetstimmar på enbart måndagen och tisdagen. Okej, nu överdrev jag en smula men någon bloggtid har inte riktigt funnits. Dock så vet jag att tid är inte något man har eller får - det är något man skapar. Vill jag blogga får jag skapa mig tid att blogga. Vill jag träna så skapar jag mig tid att träna. Skapa tid det gör man genom prioriteringar. 
 
I helgen ska jag skapa mig massa tid för bloggen. Jag håller på med ett litet projekt där ledtråden är träningsskola. Mer än så kan jag inte skriva för stunden. Om jag säger just träningsskola - vad säger ni då? Vad skulle ni vlija se? Lära er? Veta mer om? Önskemålen är fria och ni är målgruppen så ta er gärna tid och skriv ett par rader. Tack!
 
 
Jag har fått se ett par bilder från fotograferingen i söndags och ÅH vad jag längtar tills jag får alla bilder i fullformat. Nina är verkligen så galet duktig med kameran. Jag har lagt upp en sneak peek på min Instagram men jag gläder mig till att få visa flera för er. Bilden ovan har fotograf Jolie tagit. Hon kanske ha en bit kvar till Ninas nivå men för att vara 3,5 år får hon väl godkänt? Haha!



Kommentarer
» Lina

Jag tycker att Jolie har gjort ett jättebra jobb! :)

Om du säger Träningsskola, då säger jag: Tungt gymmande och få repetitioner jämfört med lättare vikter och fler repetitioner :)

Svar: Hmm, nu hängde jag inte med på hur du menar och vill då ut av det? Maxstyrka jämfört med grund/uthållighet? :)
Malins Blogg

sara

Ååå vad kul :) Jag skulle vilja veta vad och hur jag ska tänka när jag vill göra marklyft? Har aldrig provat då jag känner mig osäker på vad jag ger mig in i :) / Kram Sara

Emmelie 💜 mamma till L

Spännande att se vad du nu hittat på :) jag tänker närmast tips för att behålla motivationen och faktiskt fortsätta träna vecka efter vecka. Hur ska jag tänka? Finns det knep eller belöningstekniker? Hur ska jag tänka för att komma ifrån det dåliga samvetet jag får när jag väljer att inte ge familjen av min lediga tid? Fast det handlar ju kanske inte om träning rent av... men ändå :)

Stina

Jag skulle vilja ha tekniktips på "basövningar" på gymmet såsom benböj, marklyft, bänkpress och militärpress. Det skulle även vara intressant med lite tekniktips på lite tyngdlyftningsliknande övningar såsom tex overhead squats och liknande.

» Erika

Jag skulle vilja ha bra mag-övningar för oss som fött barn. Vet att plankan och vanliga sit-ups är de bästa då. Gärna övningar som tränar de inre magmusklerna och som hjälper det där "mamma-hänget" :) Kram fina fina Malin!

Erika

Menar att sit-ups och plankan INTE är de bästa då såklart ;)

johanna

Jag skulle vilja ha tips på bra hemmaövningar, helst utan vikter, men ändå tungt och varierat för hela kroppen. Jag gillar att blanda styrka och kondition under samma pass.

Malin

Hur mycket skulle du rekommendera att man tränade per vecka om man vill hålla uppe en bra vardagsmotion? och vad bör man göra de olika dagarna(fys, styrka, grupp)? Vad anser du om gruppträning?

Jag behöver råd. Har gått upp massor nu, måste få bli en vändning! Har gymkort men skulle behöva enkla hemmaövningar när man kan köra, svårt att komma iväg som ensamstående o saknar dessutom körkort och därför hade de vart bra med hemmaövningar som man kan köra endast med kroppsvikt.

Jag är gravid i v21 och har sedan jag blev gravid inte gjort det minsta träningspass, men än promenerat. Jag har visserligen ett jobb som innebär mycket spring och tunga lyft, så den där vardagsmotionen saknar jag inte. Men jag skulle gärna få tips på hemmaövningar att göra under graviditeten för att stärka kroppen så den orkar med graviditeten, jobbet och förlossningen. Även hur man ska träna när bebisen väl är född hade jag också tyckt varit intressant att få lära mig :)

Kram

» Lina

Tänker mest på förbränning och till vilka typer av personer du rekommenderar vad? :)

Anna

Jag skulle väldigt gärna få tips kring hur jag ska stretcha för att bli mindre stel i baksida lår, säte, vader och höftböjarna. Hur ofta och hur länge ska jag stretcha? Finns det hopp för mig som inte ens når ner till tårna när jag står framåtlutad med raka ben?.. Efter två ganska täta graviditeter så har jag problem med rygg/svank och bäcken. Får ofta ont och går regelbundet till kiropraktor. Har börjat löpträna 2-3 ggr/v, vilket känns fantastiskt skönt. Både jag och kiropraktorn är övertygade om att det onda till stor del kommer från min stelhet i kroppen. Väldigt tacksam för tips kring detta!
Ha en bra dag😊 Kram

Vad roligt! Jag vill ha massa tips! Tips på vad man kan träna med sin vilda treåring, små träningstips på vad man kan göra när man får 10 minuter över här o där, tips på passande "träning på 30min-rasten", hemmaträning - tekniker, övningar, inspiration osv. :)
Kram

H

Jag skulle vilja få råd på hur man stärker magmusklerna. Brukar säga att jag har som en kattmamma mage...hängig och skrynklig. ;-)
Har du några tips är det välkommet :-)

Helena

Åh de innleggene gleder jeg meg til!

Vill gjerne ha teknikk tips på bas øvelser(knebøy/markløft) alltid rom for forbedring der😉
også dine beste tips på øvelser for ulike muskelgrupper,Gjerne tips på hvordan man får mest ut av 30 mins trening feks.

God helg!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »