Chins / PullUps

Hej vänner!
 
Jag kunde inte låta bli idag utan var tvungen att testa ett par chins och pull-ups. Man kan ju tänka sig att det är en övning som inte ska påverka bäckenet men det gör det i högsta grad då det är svårt att slappna av i bål och bäcken när man utför den övningen. Har man en extraordinär armstyrka kanske det går men jag klarar det inte. Hade förhoppning om att det skulle fungera om jag körde oassisterat utan gummiband men förhoppningen stannade vid just en förhoppning. Får se det positiva och det är att jag nu vet ytterligare en grej som inte fungerar samt att jag blev helt slut i rygg och armar på kuppen. 
 
Pull-ups med supinerat grepp, som jag håller på bilden, klarar jag ett flertal oassisterade däremot pull-ups/chins med brett och pronerat grepp gör jag fortfarande bara en utan gummiband. Inte så konstigt kanske eftersom jag inte kunnat träna på det sen april, svårt med progression utan träning. Att göra tio stycken oassisterade och strikta chins var ju ett av mina mål för 2014. Tyvärr kommer jag inte nå den med tanke på skadan men målsättningen finns kvar och så snart jag kan ska jag jobba mot den igen :)
 
Avslutade mitt pass med att köra slut på ryggen med hantelrodd. En övning som fungerar och som jag får grym ryggkontakt i. Underbart!
 
Rehab
  • 20 minuters (mot-maxpuls)-intervaller på cykel
  • "Rehabstyrka"
Styrka
  • 4 x 10 PullUps 
    (50/50 Supinerat och pronerat grepp)
  • 4 x 8 Enarmshantelrodd
 
Vad har ni tränat idag?
 



Kommentarer

Asså Malin- snygga kvinna!! Herrejösses vilka armar du har! Kram <3

Svar: Men TACK vännen <3 Hoppas du mår bra, tänker ofta på dig! Kram!
Malins Blogg


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »