Day After Leg Day

Tjingeling i fredagsförmiddagen!
 
Jag har vaknat upp med en härlig träningsvärk idag efter gårdagens benpass. Det är en sådan där perfekt träningsvärk som gör sig påmind hela tiden men som inte hindrar mig från att gå, sitta och röra mig normalt. Dock lite småorolig att den under dagen kommer gå från perfekt till hemsk, haha ;)
 
Bild efter gårdagens träning!
 
Uppvärmning (tre varv, lätta vikter)
  • Knäböj x 5
  • Utfallssteg x 5 (på varje ben)
  • Raka mark x 5
  • Stående rodd 90 grader x 5
Passet (tuuuunga vikter)
  • Höga StepUps med hantlar på mjuk yta med balans och kontroll (det benet som inte arbetar hänger löst vid sidan genom hela övningen)
    8 reps på varje ben, 3 set

  • Knäböj 
    10-12 reps, 3 set

  • Enbenspressar 
    6-8 reps, 3 set
Tack Mia för ett härligt pass som känns ordentligt i kära gluteus!



Kommentarer

Förstår precis känslan - lovely! :-)

Ha en fin fredag, vännen!

KRAM

låter som ett härligt pass. och perfekt träningsvärk är ju den bästa känslan hihi ;)

Låter som ett riktigt härligt pass du!=)

Låter som ett riktigt härligt pass du!=)

Helena

Hørtes ut som en bra bein økt!
Er selv på vei til gymmet nå for en bein økt,beste oppvarmingen før fredagskoset:)

God helg!

Hur ser övningen "höga stepups" ut? Kan du visa eller finns det nåt klipp på det sen innan? =)

Svar: Har inget klipp på det sedan innan, ska se om jag kan ordna ett :) Men det du ska tänka på är att ha kontroll i bålen och bäckenet. Att du inte blir sned/tippar i bäcken/bål. Utför rörelsen i långsamt tempo så att du ger kroppen chans att hitta balansen varje gång istället för att vänja den vid att gå snabbt ner/upp.
Malins Blogg


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »