Mina träningsmål 2014

Hej vänner!
 
Önskar att dessa bilder var tagna idag, men nej, de är från förra lördagen. Kände mig då stark även om jag inte var på topp. Senare på kvällen slog febern till och jag har sedan dess mer eller mindre bott i soffan. Hur seg kan en influensa bli? En vecka? Två veckor? Väldigt frustrerande. Väljer dock att fokusera på det positiva och det är att jag nu utformat mina träningsmål för 2014. Så snart jag är frisk ska jag arbeta aktivt för dem - varje dag, varje vecka, varje månad. Peppad till tusen!
 
 
Konkreta Mål: 
  • 10 stycken chins (oassisterade)
  • 10 stycken enhandsarmhävningar
  • Satsa på mer färgglada och mindre svarta träningskläder ;)
Luddiga Mål:
  • Öka min muskelmassa
  • Förbättra min tid på TjurRuset och det ordentligt :)
Mina luddiga mål ska bli konkreta även dem. Ska börja med att göra en kroppssammansättningsmätning för att få ett humm om vad som är rimligt att öka i muskelmassa. Inför TjurRuset tänker jag sätta en tid när det närmar sig och jag känner vilken form jag är i. 
 
Hur ser era träningsmål ut under 2014? Ni var några som delade med er på Instagram tidigare i veckan men berätta gärna här med. Kul att läsa och peppas av varandra!
 
Känner jag mig själv rätt kommer det säkert min lista med mål fyllas på under året. Dyker något roligt, spännande eller utmanande upp brukar jag ha svårt att motstå, hihi!



Kommentarer

Det var riktigt bra mål! Nu är det dags för mig att sätta igång för i år också. För tredje året.. Men jag har satt upp bättre mål och ska försöka att inte överanstränga mig som jag lätt gör annars. Tränar och tränar, glömmer lite av hur viktig vilan är mellan träningspassen. Ska vara mer lugn och sansad i år!

hanna

Sjukt bra blogg (:

Läs det här med. VÄRLDENS FINASTE KILLE!

Dede dissade modellen ”Nath” och ville inte bli tillsammans med henne!!! Sjukt bra gjort! :D

Så himla fint och vackert gjort, tänk om alla killar kunde göra det, och inte bara välja den ”snygga tjejen.”

Han kallas den VACKRASTE KILLEN i bloggvärlden – insida&utsida – o kan inte ens vara offentlig längre – för alla tjejer har blivit galna i honom och kommer till och med på hans fotbollsmatcher! :D

http://www.dedeprivat.blogg.se
http://www.dedeprivat.blogg.se
http://www.dedeprivat.blogg.se

» Sofia

Härligt :-)

Jag har inte satt mig ner och funderat ut några mål med träningen än. Mitt största mål är dock att komma igång igen. Hade ett hårt jobb, tränade regelbundet och red mycket innan jag för ett år sedan fick diagnosen livmoderhalscancer. Under min första graviditet dessutom. Allt stannade upp och aldrig har jag varit så otränad som nu. Väntar på att förkylningen ska ge sig så att jag kan börja om från början med träningen. Tjurruset är mitt stora mål att få starta i, men i nuläget är det avlägset!

» Frida

Det fixar du galant:)

» Erika

Hoppas du kryar på dig snart! :) aldrig kul att vara sjuk.
Mitt mål för 2014 är att komma igång ordentligt med träningen igen och den här gången inte sluta som jag gjort tidigare. Har precis skaffat ett hemmagym så nu finns det inga ursäkter till att inte träna :) Så för mig blir det powerwalks och styrketräning.

Sara

(Det var jag som kommenterade ovan angående delmålen).

Egentligen är mitt stora mål enbart att komma igång och röra på mig regelbundet. Men om jag ska våga drömma så skulle jag nog vilja gå ner kanske 4kg (detta vet jag inte om det kommer stämma då muskler väger mer än fett, men uppskattningsvis). Överlag inte nån stor viktnedgång utan bara "tajta till". Få lite definition på armar och ben, bort med överflödigt fett på mage, rumpa och kärlekshandtag ;) Kommer köra en del spinning, zumba och styrketräning :)

Vilken helt fantastisk kropp du har!

Kul och bra mål :-) lycka till!! 2014 nuuuu kööör viii ;-) mina mål är att bli klar med en svensk klassiker (har vasaloppet och vätternrundan kvar) sen ska jag springa mitt första marathon med! Så jag har lite mål att kämpa mot :-)

Malena

Mitt största och enda mål är att springa Stockholm maraton 2014. Tidigare har jag sprungit två halvmaror, så det känns som en utmaning. Lycka till med dina mål och hoppas du snart får sätta igång!:)

Sitter fortfarande och funderar på mina träningsmål men ett är åtminstone att jag ska komma igång och träna en gång i veckan första halvåret och två andra. Det känns rimligt nu med två barn och allt.

Härligt med konkreta mål, det motiverar så mycket! Mina konkreta mål för 2014 är att springa min första halvmara, springa Vårruset 5km under 25min, Tjejmilen under 50min och mitt luddiga mål är att springa Lidingöloppet om formen och kroppen räcker till i slutet av säsongen :-) Så det blir verkligen ett riktigt löpår för min del även om jag också har som mål att bli starkare.

Helena

Grym er du!👊 håper du får bli helt frisk snart!

Det tok nesten 3 uker for min influensa men idag begynte jeg treningen igjen!👏

Mine mål er
*Fremst å bygge videre på kroppen/formen fra ifjor,få mer definerte muskler.
*løpe en mil til sommeren. Løper glatt 4-5 km men lenger distanser sitter langt inne hos meg så der må jeg pushe meg selv litt!😉
Vill også gjerne klare(uten strikken jeg bruker nå;)
*5 chins & 5 dips

Det er mine mål så langt,gleder meg til 2014 med masse trening å sunn mat! :)

Takk for en motiverende og bra blogg!
Klem

» Malin

2014 vill jag ska bli aret da jag forst och framst kommer tillbaka till mitt gamla jag, som inte lat jobbresor och stress forstora min traningsgladje. Rent resultatmassigt sa skulle jag vilja starka min rygg och ytterligare battra pa konditionen samtidigt som jag lovat mig sjalv att jamna ut hur jag tranar lite och inte ha lika mycket fokus pa ren cardio langre. Lite blandat och lite luddigt haha! Men det kommer ga galant! Jag tjuvstartade redan i december och kanner att jag ar inne i ett bra flow just nu.

Har dock en fraga till dig, har du nagra tips eller knep nar det kommer till traningsvark? Ska man ata ipren eller ar det dumt? Finns det mat som forebygger det alls, eller ar det en myt? Banan ar det annars som jag hort nagon namna, men tror mig veta att det mest ska vara for kramp...

Jag avskyr verkligen att vara sjuk. Det är alltid plötsligt så mycket man vill göra, och man kan inte låta bli trots att man mår lite sämre efteråt.

Mina träningsmål inför 2014 är att få ihop minst 600 km under hela året, då räknar jag med promenader, cykling m.m . Har också som mål att gå minst 10 km i veckan med undantag att det är så kallt nu på vintern (eftersom att jag inte vill att min 7 månaders dotter skall vara för mycket ute i väldigt kallt väder) . Har också som mål att förbättra konditionen och få en vältränad och välmående kropp. Dessutom har vi med mina kusiner friidrottstävlingar på sommaren och jag har som mål att förbättra någon gren från förra året, och ha en bättre placering i hela tävlingen (blev sist förra året då jag två månader innan hade fött barn, så månne jag inte får bättre resultat i år!) :D


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »