Att aktivera sätesmuskulaturen

Hej vänner!
 
Idag har jag stått framför kameran då vi gjort en fotografering för kommande ting på Sportsgym. Erik har fotat mig vid ett par tillfällen förrut och han är så himla duktig. Lyckas alltid ta fram det personliga i varje individ på ett naturligt sätt. Erik erbjöd sig att jag fick vara med och välja bilder men jag gjorde tvärtom mot vad jag brukar och sa att han får bestämma helt och hållet vilka som ska användas. Får se om jag ändrar mig sedan men jag litar på Erik, tror jag, haha :) Ska bli väldigt spännande att se resultatet i alla fall!
 
 
Knäböj i dess olika former är en övning jag saknar så otroligt mycket. Jag kan inte göra den med min bäckenskada vilket är supertråkigt. Jag älskar att jobba med basövningar som knäböj, bänkpress och marklyft och längtar till den dagen jag får plocka in olika böj i min träningsprogrammering igen. Att vara stark i sätet är viktigt både i vardagen men även i de flesta idrotter och motionsformer. Det är en så stor muskelgrupp att den inte kan ignoreras. Om man inte är skadad då. Jag har tyvärr väldigt svårt att hitta sätt att aktivera sätet på utan att få ont. Men vi jobbar sakta och säkert på det och jag är övertygad om att vi kommer hitta en lösning för det förr eller senare. Med vi menar jag i detta sammanhang jag och min sjukgymnast Thomas.
 
 
Mindre seriös mellan fotosessionerna, haha! Älskar mna kläder som kommer från Röhnisch. Linnet är från höstens kollektion och har snabbt blivit en favorit. Shortsen har jag nog mer eller mindre bott i varje träningspass hela sommaren. Nästan i alla fall.
 
Hur går det för er med träning och skador? 



Kommentarer

Jag har nog ingen direkt skada men får ofta ont i knäna, vet inte varför. Hade inte det förut i livet, men efter två tunga graviditeter tog knäna stryk. Gick 35 med graviditeterna och har haft svårt att gå ner dom kg. Har ca 15 kg kvar.. älskar knäböj men får ofta ont i knäna! Vet inte om jag borde avvakta men kör på ändå. :D

» Hanna

Jag har en överbelastning i höften som jag hoppas snart ger med sig. Har inte riktigt tid att vila då jag är fotbollsdomare så mellan matcherna blir det aktiv vila i form av cykling.

» KIKKI

Härliga kort, ser stark ut :D

Jag skadade mig i en ridolycka för 2,5 år sedan. Myskelbristningar i bäckenmusklerna, vänster ben vreds 180 grader med muskelskador som följd och höger bens muskulatur krossades. Det triggade fram kompartment syndrom i båda benen. Fick inte detta opererat eftersom ortopeden ansåg att jag inte hade tillräckliga besvär av det då jag var en "lat tjockis" i hans ögon. (Jag var ju bara en aktiv ryttare...) Så under 18 månader behandlades jag med kompressionsbehandling av min kiropraktor och resultatet är fantastiskt. Friskförklarades för en månad sen! :) Tränar nu på gym sen ett halvår tillbaka och har hjälp av en superbra PT. Men jag kan inte göra allt och får passa mig för att pressa mig för hårt. Men annars så funkar det. Finsk envishet, blod, svett och tårar! Jag är ju en kamikazeryttare så nog ska jag klara det här. ☺


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »