Workout School Day 13

Hej alla!
 
Hur känns benen idag? Är de möra efter gårdagen? Jättekul att läsa era rapporter och att ni verkar tycka att det var jobbigt men ROLIGT. Är det rätt uppfattat av mig? Träningsglädjen är ju ack så viktig!
 
Idag ska ni få en hemläxa av mig. Vi närmar oss faktiskt halvvägs i träningsskolan vars huvudsyfte är att gå från att komma igång till att hålla igång. För att kunna hålla igång måste det finnas en plan för vad som ska hända efter träningsskolan. Jag vill därför att ni redan nu börjar fundera på hur just ni ska lägga upp er träning. 
 
- Ska ni börja om träningsskolan och köra igenom alla pass en gång till i februari? Det fungerar utmärkt!
- Ska ni snurra på med två pass per vecka och försöka kombinera era egna pass utefter det vi lärt oss i träningsskolan?
- Ska ni gå ner till att träna en gång i veckan för att kunna hålla igång? Kom ihåg, hellre en gång om veckan året runt, än fem dagar i veckan i januari och sedan inget mer.
- Ska ni öka till tre dagar i veckan?
 
Ja, möjligheterna är oändliga. Så under dagens promenad som vi ska ut på i 45 minuter varav minst 30 ska vara sammhängande så vill jag att ni funderar på hur ni ska lägg upp det och vad som passar er bäst. Mina rader ovan är bara förslag och tankar. Jag bollar gärna idéer med er om ni vill. På fredag, då vi passerat halvvägs kommer jag fråga er om detta så se till att ha tänkt ut en plan tills dess. 
 
Ut i friska luften och promenera nu!
 
Våga fråga er själva - det är ni som har svaren!



Kommentarer
Josefin

Klockan är kvart i ett och jag har just satt mig i soffan efter 55 minuter promenad i 2 dm djup snö och 30 minuter skottning innan det. Så promenaden pågick 45 minuter detta dygn så det borde ju då räknas som tisdag. Men! Imorgon (fortfarande tisdag) blir det nog skidåkning nu när det äntligen finns snö! Jippi!

Josefin

Klockan är kvart i ett och jag har just satt mig i soffan efter 55 minuter promenad i 2 dm djup snö och 30 minuter skottning innan det. Så promenaden pågick 45 minuter detta dygn så det borde ju då räknas som tisdag. Men! Imorgon (fortfarande tisdag) blir det nog skidåkning nu när det äntligen finns snö! Jippi!

Josefin

Klockan är kvart i ett och jag har just satt mig i soffan efter 55 minuter promenad i 2 dm djup snö och 30 minuter skottning innan det. Så promenaden pågick 45 minuter detta dygn så det borde ju då räknas som tisdag. Men! Imorgon (fortfarande tisdag) blir det nog skidåkning nu när det äntligen finns snö! Jippi!

Hanna Z

Sådär! 45 min rask promenad och gårdagens benpass är gjort! Körde den skakade varianten (men 10 på gto) då jag var osäker på vad jag skulle orka, men nog hade jag nog fixat den tuffare varianten känner jag i efterhand. Benen är jag ju starkast i, men det kommer nog kännas imorgon ändå :)

Svar: Yeyy, bra Hanna! Nästa gång kör du avancerade varianten, kommer du klara galant :)
Malins Blogg

Hanna Z

*skalade :)

» tommy

Hej! jag har ett problem jag vill ju komma igång lite å träna men det tråkigaste jag vet är gymmet. alltså jag skulle hellre se på en svartvit stumfilm som var 7 timmar lång.
hur kan jag få motivation att träna?

Svar: Det finns ju många fler alternativ en gymmet. Testa någon idrott kanske? Skidor? Boxning? Innebandy? Motion kan man få på tusentals sätt men för att den ska bli av måste den dels vara rolig och även lättillgänglig :) Lycka till!
Malins Blogg

Carro D

Benen gör inte så ont i dag som jag trodde! Nyss inkommen från 45 min PW välbehövligt efter en kursdag som gav mig äcklig huvudvärk. "Tyvärr" får jag inte upp flåset så som jag skulle vilja, är iof van att springa men trodde min kondis hade försvunnit då jag legat lågt ett tag. Mina mål inför sommaren är vårruset i Juni och Tjejmilen! Träningen går så mkt enklare nu med instruktioner från dig, känns som jag inte håller mitt löfte om jag fuskar 😄 får anlita dig som pt efter januari kanske 😄 tack för idag!

Svar: Vilka roliga mål du har! Och vad roligt att höra att träningen går enkelt. Det är ju just det enkla och lättillgängliga som oftast blir av :) Bra kört Carro!
Malins Blogg

Sandra

Jag är en person som alltid varit en periodare när det kommer till träning - jag VILL vara en sån person som älskar att träna men intresset dör alltid ut efter 1-3 månader. Men nu är jag för första gången i mitt liv supersugen på att börja löpträna när våren kommer och marken blir bar. Jag gjorde ett försök i somras men fick ont i mina knän och det kändes lite hopplöst fast jag älskade känslan av löpningen. Kan du inte skriva ihop en bra löpguide för någon som ALDRIG sprungit och som även bär på ca 10kg övervikt. Skulle vara så tacksam för hur jag bäst förbereder mig (och mina knän) för vårens löpträning, samt hur jag ska börja min träning när jag väl ger mig ut på de första rundorna.
Jag skulle vara sååå tacksam!!

Svar: Hej Sandra! Tror tyvärr inte jag kommer ha tiden att skriva en löpguide. Kan rekommendera Röhnisch Running School som du hittar i Lofsans blogg. Där får du jättebra tips på löpning. Stort lycka till!
Malins Blogg

» Reggi

Vart tyvärr inge pw ute idag, det är is gata hos oss. Så jag drog till gymmet och träna, gick sedan på gåbandet. Träna inte ben i går utan körde det idag i stället :) Så benen kommer säkert kännas i morgon.

Svar: Härligt Reggi!
Malins Blogg

Anonym

Det var ingen höjdare att ha kontoret på 6:e våningen idag men jag roade iaf mina kollegor. *s*
Har en plan för fortsättningen, ska fila på den lite till bara. /Cina

Svar: Haha, åh vad jag skrattade när jag läste denna kommentar :)
Malins Blogg

Linda ♡

Aj i benen fortfarande.. men promenaden igår gick bra ändå.

Linda ♡

Just det, framöver tänker jag fortsätta med en promenad om dagen och försöka lägga in 2 pass i veckan precis som nu ungefär. Målet är att försöka få rutin på detta så det tillslut går av sig självt. Skulle behöva gå ner 10 kg också så jag har ändrat min kost. Inget socker och inga snabba kolhydrater. Känner inget resultat än :( men ska försöka att bara fokusera på promenaderna nu och hålla kosten och inte stirra mig blind på vågen.

Svar: Låter som en jättebra plan Linda! Ett steg i taget och långsiktigt tänk så kommer du klara dina mål galant <3
Malins Blogg

Jag körde passet igår istället för kag inte fick ihop det på måndagen. Men det känns i benen och det är skönt att känna det också så man vet att man jobbar lite för att få en snyggare kropp :)

Svar: Härligt jobbat Zandra :)
Malins Blogg


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »