Workout School Day 16

Hej allihopa!
 
Vi är nu framme vid träningsskolans sextonde dag och vi har därmed jobbat igenom oss halva januari. Jag vill börja med att ge er alla en stor HIGH FIVE och samtidigt berätta för er hur fantastiska ni är. För ni ÄR fantastiska! Var snälla mot er själva och var förlåtande mot er själva. Beröm er själva. Mycket och ofta!
 
Idag är det promenaddags igen och vi kör på minst 30 minuter i "walk and talk-tempo". Till helgen sedan ska vi ut och röra på oss lite längre än så. Men, idag är jag mest nyfiken att höra vad ni har för planer efter träningsskolan? För visst har ni gjort hemläxan? Låt mig höra!
 
HAPPY FRIDAY ♥
 
En favoritbild från julafton. Frisk luft när den är som bäst!



Kommentarer
» Lotta

Hej,
För mig gick det sådär i början, men jag tycker det går bättre och bättre, så jag kommer nog att köra ett varv till i februari.

Anonym

Jag kommer också köra ett varv till i februari. Sen kommer jag även börja att byta ut en del promenader mot löppass. Målet är Varbergsloppet på 10km i sommar 😊 hur ofta bör man byta styrkeövningar och vart finner jag alternativ? Tusen tack för GRYM inspiration!!

Sandra

Jag blev kär i jackan du har på bilden. Underbar färg!! Får man fråga vart den kommer ifrån? :) Jag kör ett varv till i februari.. Är konstant sjuk men två småbarn och lite sömn sp detta upplägg är vad jag vågar mig på just nu. Krsm

Frida

Gjorde gårdagens pass nu på morgonen då det inte fanns tid för det igår. Kommer börja om från början i februari och köra ett varv till!

Anonym

Kommer antingen köra en omgång till i februari, perfekt och kunna träna hemma när man är mammaledig! Eller börjar jag påblir det crossfit igen efter 1 mån uppehåll.

Detta har varit så roligt och det är en utmaning att få tid till att träna med jobb,två barn,hus och hund men det går bara man ger sig f*n på det :)
Jag kommer köra en omgång till eller så blir det ett gymkort.

Sara

Eller blir det crossfit igen skulle det stå 😊 ska börja springa ute igen till våren, nu blir det på löpbandet istället.

Detta har varit jätte kul hittills! Kommer köra samma igen i Februari, men lägga till extra träningspass på promenad dagarna. Jätte kul att du startade detta!

Jenny B

Det går bra. Jag kämpar på och har genomfört alla förutom ett par promenader förra helgen. Jag kommer sannolikt att köra hela februari också. Jag har en fråga till dig.

Mitt problem är att jag har svårt att lyckas komma ut på promenader de helger jag och maken jobbar. Vi jobbar obekvämma arbetstider. På helgen kan det se ut så här att jag jobbar dag och maken kväll. Vi har 3 barn. Det är då i princip omöjligt att lyckas komma ut på promenad dessa helger. Det är mycket lättare på sommaren då vi är ute på kvällarna när det är ljust. Men nu på vinter är det så mörkt ute. Kan jag göra styrkeövningar inne som en komplement istället? Vad kan man göra istället?
Det är mycket planering för att få det fungera. / Jenny

Hanna

Jag tänkte börja om i februari igen och sen är målsättningen att i mars kunna börja byta ut någon/några promenader mot lättare löppass. Tänkte försöka anmäla mig till nån löptävling i sommar på milen för att sporra mig ordentligt! :)

Kristina

Var sjuk en vecka i januari så jag kör klart träningsskolan sen kör jag ett varv till i feb

Kristina

Kör januaris träningsskolan i februari också

Ulrika

Jag kommer att köra promenad/löpning minst 30 min/dag, tanken är att börja springa en del dagar. Jag kommer att köra 2-3 träningspass/vecka, när tid finns går jag till gymmet och övriga pass i form av övningar som du har lagt upp här på sidan tidigare. Önskar dig en fin helg !

Jag var ute på en timmes pw idag och det var så skönt efter gårdagens ofrivilliga slappande. Tänkte på det när jag var ute att jag inte ska ha dåligt samvete för att jag missade träningen igår. Livet är ju så att ibland så funkar det inte nån dag (pga sjukdom eller annat) och inte sjutton ska man då träna IGEN alla de gångerna bara för att komma upp i x antal pass per vecka. Då kan det ju bli väldigt tufft om det "måstet" ligger över en. Nä, man får acceptera att just idag vilar jag och så kör jag gången efter ist.

Jag är så STOLT över mig själv att jag fått rutin på både pw:s och styrkepass ett par dagar i veckan så jag kommer nog fortsätta så i februari med och förhoppningsvis ännu längre. Nu planerar vi ju syskon men tills dess vill jag träna som nu och bli stark inför en förhoppningsvis kommande graviditet. Sen får man ju ta det efter hur man mår :)

KRAM!

Sandra

Jag har som mål att gå på två pass i veckan och gå en långpromenad. Tror att detta blir en lagom nivå nu när jag ska tillbaka till jobbet, lämna två barn på dagis, låta sambon få träningstid, låta stora dottern ha aktiviteter och hinna träffas också :)

Linda

Jag kommer att köra programmet en gång till i februari. Utöver det kommer jag köra ett Tabata-pass i veckan och även försöka simma en dag. Närmare våren tänkte jag försöka få in lite löpträning också. Känns som att jag har en bra start och känner mig otroligt motiverad.

Linda

Jag kommer att köra programmet en gång till i februari. Utöver det kommer jag köra ett Tabata-pass i veckan och även försöka simma en dag. Närmare våren tänkte jag försöka få in lite löpträning också. Känns som att jag har en bra start och känner mig otroligt motiverad.

Carro.D

Tänkte köra två styrkepass i veckan och fortsätta komma ut i luften varje dag med antingen PW eller löpträning. Första delmålet är vårruset i juni, i fjol blev sluttiden 24:50 min så gärna några sekunder bättre tid iaf. Huvudmålet är just nu tjejmilen, har aldrig sprungit en mil så det känns som en rolig utmaning. Kosten blir också ett delmål, att tänka på vad jag stoppar i mig. Har 3 trivselkilon som smugit sig på, förhoppningsvis har jag fått bort dem lagom tills bikinisäsongen är igång! 😅

Efter förkylningar och röriga dagar så har jag ändå lyckats ok.
Och kommer att göra ett tränings schema med delar av dina pass som vi fått och min sjukgymnastik träning för att få med alla delar som jag behöver. Så på sätt och vis kör jag ett varv till och hoppas det ska funka i vardagen för att sen bli konstant men hej första målet är februari månad.

Tack för att du delat med dig av dina grymma pass

» Sara

haha åå vilken jättegullig bild! :3

Julia

Kommer köra ett varv till! Förhoppningsvis märker jag skillnad!

Jag kör på ett varv till iaf i februari! Känns lagom just nu =)

Lina

Vad säger du om styrketräning på gym vs styrketräning hemma? Föredrar flr tillfället hemma men vill ju öka på intensiteten.vill gärna ha Malins åsikt.

Cina

Jag kommer fortsätta köra två pass i veckan. Ska ta hjälp av vår friskvårdskonsulent på jobbet med träningsupplägg. Utöver det så blir det lunchpromenader så ofta arbetet tillåter.

» Reggi

Om en vecka börjar jag jobba igen efter 6 veckor sjukskrivning. Jag ska försöka få in rutin med jobb och gym, men tanken är att gymma 3-4 ggr i veckan. Pw på löpbandet varje gång. Även fortsätta med dina övningar det dagar jag inte gymmar.

Kommer nog vara svårt första veckan men jag ska gymma när jag slutar eller innan jobbet.


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »