Workout School Day 17 + 18

Hej vänner!
 
Workout School Day 17 + 18 är här och både idag och imorgon satsar vi på massa frisk luft och motion. Minst en timme per dag ska vi vara ute och det går som vanligt bra att dela upp det med till exempel 40 minuter + 20 minuter. Många av er är ju lediga i och med att det är helg nu och det är därför jag valt att lägga längre tid utomhus än under veckan då vi hållt oss runt 30 minuter. Men här gäller det såklart att individanpassa så att det passar er och erat liv. Jobbar ni i helgen och har lediga dagar mitt i veckan så ökar ni mängden ute då i stället och kortar ner den under helgen. Hela tiden utgå från er själva och era förutsättningar - det är enda sättet att hålla långsiktigt, eller hur?
 
Superkul att läsa era inlägg om vad ni har planerat att hitta på under februari. Jag kommer att återkoppla i ämnet både direkt i era kommentarer men även i ett inlägg.
 
Spark i baken från mig - ut med er nu, själv ska jag och Jolie dra till Norra Berget för lekparkshäng och pulkarace!
 



Kommentarer
Linda

Vad härligt det låter med pulkarace! Jag önskar att jag också kunde gå ut och åka pulka med barnen, men här finns knappt någon snö! Det blir nog en sväng till lekparken istället och sedan en långpromenad så att barnen får sova i vagnen (en 1 och 2-åring). Hälsningar från ett näst intill snöfritt Umeå.

Svar: Nämen, har ni ingen snö där uppe? Här har det fallit mängder senaste veckorna... Hoppas ni haft en härlig helg trots lite snö!
Malins Blogg

Hejsan jag tänkte be om lite hjälp, om du kunde svara på denna fråga angående träning vid förkylning/sjuk period. Jag undrar helt enkelt om man kan träna när man är förkyld? Jag har dragit på mig en jobbig förkylning och avstått träning i en vecka (endast några promenader har blivit av) men nu börjar det pirra i kroppen och jag känner att jag behöver träna. Kan jag göra det eller tycker du jag ska vänta tills jag blir helt frisk?

Tack på förhand!

Svar: Beror på hur du är förkyld... Lite snuvig = brukar vara okej med lättare träning. Ont i halsen till exempel, bör man vila helt... Svårt att säga då det är väldigt individuellt. Krya på dig!
Malins Blogg

Linda ♡

2 timmars promenad i solen idag. Såå himla skönt och i en Walk and talk takt utan stop tjoo. .

Svar: Tjihooo! Härlig Linda :)
Malins Blogg

HEJ!
Nu har jag äntligen kommit igång med en ny blogg på blogg.se. Jag hoppas att både nya läsare och ni som följt mina gamla bloggar hittar till mig.
Tipsandstuff bloggen är som den låter, massor med härliga tips och tricks med också om min vardag!

Hoppas vi ses!

Linda

Har du några bra tips på hemmaövningar för baksida lår och rumpa? Övningar som är effektiva. Nämn inte squats ;)

Svar: Squats ÄR en bra övning för rumpa om man har bra kontakt och gör den på rätt sätt. Annars tar den mest på framsida lår. För baksidan - höftlyft i olika kombinationer, exempel på ett ben, upphöjt, på en balansboll... Utfall även den bra för sätet, men samma sak där, gäller att ha bra kontakt och aktivering :)
Malins Blogg

Sara

Skulle gärna få höra om din erfarenhet och kunskap om olika träningsformer! Det jag främst är intresserad av är crossfit, bodypump, functionals moves och cx worx. Läste en artikel där författaren inte var så positiv till bodypump...

Svar: Absolut, ska se om jag kan ta mig tid att skriva ner det. Kan redan nu avslöja att jag inte är ett fan av BP jag heller ;)
Malins Blogg


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »