Workout School Day 9 | Att Vila

Hej alla deltagare i träningsskolan!
 
Nu är vi framme vid dag nio och dagens utmaning kanske kommer bli den svåraste hittills för några av er. Andra kommer kanske sucka av lättnad. Idag ska vi nämligen träna på att vila. Vi ska inte gå någon promenad. Vi ska inte träna något styrkepass eller köra någon träningsbonus. Vi ska bara låta kropp och knopp vila från allt som har med träning att göra.
 
Lika viktigt som det är att få rutin på sin träning är det att få rutin på sin vila. Att vila ska inte vara skuldbelagt utan det ska ses som något positivt som kroppen behöver. Vi behöver helt enkelt vilan för att återhämta oss.
 
Foto: Nina Ersson
 
Även om träningsskolan bara håller på en månad så ska vi fokusera på långsiktigt tänk. Jag vet att många av er nu är supertaggade på både träning och promenader och att ni gärna går lite längre varje dag än rekommendationen och att ni även slänger in extrapromenader här och där. Jättekul tycker jag. Men för att vi ska behålla den där motivationen är det viktigt att vi vågar ta pauser. Precis som ett litet barn ska sluta leka när den är på topp för att inte bli ledsen så ska vi ta en paus från våra träningspass och promenader nu när vi är på topp. Därför blir hemläxan för alla idag att med gott samvete vila från träning och PW's. Inte lägga in någon bonus även fast motivationen och viljan är på topp. Visst klarar vi det?
 
Ps. Självklart får man utföra sin promenader till jobbet, dagislämning, affären, pyssla i stallet, leka med barnen eller vad det nu kan vara. Det är ju vardagssysslor som vi gjorde och kommer göra både innan och efter träningsskolan, oavsett om motivationen finns där eller ej ;)



Kommentarer

Oj vad jag känner mig träffad, hihi. Första tanken var att jag visst skulle gå min pw, trots dina rekommendationer om vila. Men så stannade jag upp och tänkte om. SÅKLART att jag ska skippa pw:n idag! Passar dessutom bra med tanke på att lilleman har feber och därav sovit typ noll inatt. Och så har jag ett hemskt skoskav som behöver läka. Det jag är lite orolig för är bara att det ska bli svårare att komma igång med promenaderna igen efter vila och uppehåll. KRAM!

Svar: BRA där Erika! Nyttigt att vila för att vi ska hålla både i kroppen men även hålla motivationen uppe. Önskar dig en fin kväll! Kram <3
Malins Blogg

Anonym

Använder du S eller XS på den där tröjan som du har på bilden? Och följdfråga - hur stor är du? Jag har aldrig provat Röhnisch toppar och linnen men är så sugen på att beställa! Jag är 160 cm lång och har ett midjemått på 67 cm. Tror du att jag är en S eller XS? Är så tråkigt om man måste skicka tillbaka för att byta. På Röhnisch tights är jag S i alla fall för de har jag många par av :)

Svar: Jag har storlek S och är 166 cm lång. Dålig koll på mitt midjemått faktiskt. Gå på din vanliga storlek - Röhnisch är normala i storlek :)
Malins Blogg

Linda ♡

Vila kunde inte kommit lägligare. Min kropp behöver det. Men jag längtar faktiskt till min promenad imorgon. En fin fredag till dig ♡

Svar: Vad skönt Linda. Hoppas du får en fin fredagskväll!
Malins Blogg

» Carro

Haha det har gått urdåligt för mig med en jäkla förkylning och sjuka barn som inte sovit på natten men nu så, vila idag passar bra i mitt kaos men i morgon är jag med 100% igen. vill så gärna komma igång och bli lite motiverad. Har rätt mkt övervikt och hoppas på att det här kan starta igång mig. både till viktminskning och en hälsosammare livsstil.

» Selma

ja, det är verkligen det svåraste! Är glad att barnens aktiviteter styr så jag absolut inte kan träna två dagar i veckan. Tränar annars 1-2 pass om dagen.


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »