Favoriten on the go

God morgon vänner!
 
Favoritfrukosten är just nu denna smoothie på hallon, kvarg och havregryn. Superenkel och mättande att ta med som frukost on the go även om jag just idag dricker den hemma. Jag fungerar inte utan frukost samtidigt som jag bara inte kan stressa i mig den och då är smoothie ett perfekt alternativ. Oftast dricker jag en kopp kaffe hemma, mixar smoothien som jag sedan tar med och dricker på jobbet när morgonstressen lagt sig. 
 
  • 1-2 dl frusna hallon
  • Ca 1dl kvarg
  • 1 dl havregryn
  • Ca 2 dl mjölk
Jag brukar söta upp med lite steviaströ då jag tycker den blir för sur annars men det är en smaksak. Vad äter ni till frukost just nu? Är ni också periodare med vad ni gillar?
 



Kommentarer

Ser gott ut! Jag satt precis och åt glutenfri vegan frukost medan kollar in din blogg hehe 😝 La upp receptet på min blogg kika gärna in 😄😄

Svar: Ja, supergott :)
Malins Blogg

Anonym

Hallon är SÅ gott! Funderar på om folk följer rådet med att koka dem innan eller om man använder färska? Vet inte om jag vill riskera ge barnen frysta okokta, provade koka men det blev liksom konstigt, svårt att styckafrysa om dem för smidig användning. Hur gör ni andra?

Svar: Jag måste erkänna att jag inte kokar dem längre.. Dock inte så ofta Jolie dricker smoothie men ibland smakar hon.
Malins Blogg

» Emma

Mums, byt det till jordgubbar så är det min favorit! :)

Svar: Ja, färska jordgubbar på sommaren så är jag med :)
Malins Blogg

Bra tips på frukostsmoothie :)

Svar: Tack :)
Malins Blogg

» Hanna

Det är så gott med smoothies!

» julia

Perfekt! Tack för tipset!

Så smarrigt!

MUMS!

» Erica

Jag äter samma frukost i perioder. Just nu är jag helt fast på banan, äpple och kvarg! Det är så gott :}

Får testa den här smoothien någon dag dock!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »