Lyxen att vara frisk

Hej vänner!
 
Jag får ofta höra att det är "lyxigt" att jobba på ett gym för att en då så lätt kan träna när en vill. Riktigt så är det ju inte då även vi ska jobba våra åtta timmar per dag och där emellan passa hämtning/lämningstider på förskolan. Så mycket tid över till träning under dagen finns oftast inte utan vi får för det mesta pussla med schemat som alla andra. 
 
Men nu när jag är sjukskriven 25% har jag lyxen, om vi ska kalla det så för att vara sjukskriven är ju ingen lyx utan det finns ju en anledning till det, men men, för att återkomma till ämnet så har jag möjlighet att träna under själva arbetsdagen. Vilket faktiskt ÄR lyxigt för mig som ensamstående. Jag jobbar fortfarande med min energi och att få den att räcka men förutom daglig rehab tränar jag nu två dagar i veckan. Målet är att det ska bli tre dagar framåt april/maj och fyra dagar till sommaren. Små, små steg och sakta men säkert för att inte få återfall. Kvalitén på passen går upp och ner men oavsett är det så skönt att min kropp äntligen börjar kännas som sig själv. Nu snackar vi lyx på riktigt. En förstår inte hur lyxigt det är att vara frisk förrän blir sjuk.
 
Happy Me!
 
Jag satsar mycket på att stärka upp min baksida och bål nu som jag känner att jag tappat mycket i under sjukdomstiden. Baksidan går relativt enkelt med men desto svårare med bålen då jag är så begränsad i vilka övningar som fungerar till bäckenskadan sett. Men det utmanar på sitt sätt - jag blir kreativ och tvingas hela tiden att tänka till kring min kropp, anatomin och vilka övningar som skulle kunna fungera.
 
Är ni friska och kan träna på?



Kommentarer
Anonym

Jag har också en bäckenskada och har precis börjat kunna cykla 2 minx2 varje dag. Målet är trettio minuter till sommaren. Har tagit mig ett år efter förlossningen att ta mig hit, men nu är jag på gång och så lycklig över det! Du inspirerar. All lycka till dig! :)

Svar: Vad härligt att höra att det går framåt - även små steg räknas! Tack för fina ord och stort lycka till!
Malins Blogg

Ja, jag är frisk och tränar både styrketräning, pilates och löpning. Älskar att kunna göra det. Jag fick en höftskada i somras som begränsade mig så jag är nu glad att kroppen fungerar igen.

Svar: Vad härligt att höra att kroppen fungerar som den ska! Glad för dig :)
Malins Blogg

Efter igår är det konstaterat att jag inte är frisk och är ordinerad vila efter 3,5h på akuten. Vi hoppas dock att det bara är några dagars vila som behövs men ännu vet vi inte.

Svar: Ja, men huvva, jag såg på Instagram :( Krya på dig!
Malins Blogg

Vad härligt att läsa om att du verkar vara på bättringsvägen Malin igen! :-) Heja, heja! Jag skrev just ett inlägg om att jag har börjat träna igen efter en månads träningsuppehåll p.g.a utmattningssyndrom. Jag har lärt mig att vara stolt över mina träningsframsteg och sluta jämföra mig med andra. Sköt om dig! :-)

Svar: Tack kära du! Vad härligt att höra att du börjat träna igen och helt rätt - aldrig jämföra med andra. Kram på dig!
Malins Blogg

Jag kör på igen efter min ofrivilliga 3-veckorsvila från influensan. Betty har gjort grymma pass till mig och hennes man håller i såå roliga OCT-pass på torsdagar och söndagar. Hoppas på att komma igång med löpningen ordentligt med nu i vår. Känner mig så stark efter att jag började träna på B-room i november och tänk, nu gör jag endast armhävningar på tå, hihi. Kramis!

Vad härligt att du mår bättre:) Kämpa på! Du är otroligt inspirerande!
Ha en fin helg❤️


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »