Beach Day

Hej vänner!

Idag har varit finaste dagen hittills under vår semester då det var runt 30 grader varmt redan klockan 09:30 i förmiddags. Tajmningen för det var perfekt då vi idag planerat en lugn stranddag efter att igår gjort en heldag inne i Dubai City. Jag ska såklart berätta mer om gårdagen så snart jag tar mig tid. Just nu är det 100% njutning som står i fokus och så lite dator/telefontid som möjligt. Fantastiskt skönt!

Persiska viken är ett av världens varmaste hav och därmed ett av världens saltaste hav också på grund av avdunstningen. En drar med andra ord helst inte en kallsup här, haha, men det är underbart skönt att bada i. Runt 25 grader var temperaturen idag. Tror jag bara badat i varmare hav en gång och det var när jag var i Egypten och plaskade i röda havet.

Hoppas ni har det bra där hemma. Vi njuter till max som ni ser!

Stora kramar ♥

Träning med havsutsikt

Hej vänner!

Efter en förmiddag vid poolen bestämde jag och Andreas oss för att testa gymmet här på hotellet medan Jolie var på barnklubben. I ärlighetens namn så var gymmet inte så mycket att hänga i julgranen, det fanns gymmaskiner där och hantlar upp till 22kg, men som vanligt är det ju bara fantasin som sätter gränser. Tungt kan det alltid bli. I mitt fall sätter ju såklart även skadan gränser men vi fick ändå ett skönt pass tillsammans trots att det kanske blev lite väl mycket discoträning. Axellyft med dans till arabisk musik rekommenderas, väldigt skoj, haha!

Jag avslutade med ett lättare corepass utomhus medan Andreas fick agera fotograf. Utomhusmiljön är helt klart tusen gånger mer inspirerande än gymmet. Att planka går ju att göra i evigheter när utsikten är havet så långt ögat kan nå. Underbart!

Nya linnet från Röhnisch matchar både hav och himmel ♥

Fujairah, Förenade Arabemiraten

Hej vänner!

Äntligen är vi framme i Dubai och som vi njutit första dagen. Egentligen är vi i ett annat Emirat än Dubai, Fujairah heter det där vi är och det ligger cirka två timmar från Dubai City. Det finns sju emirat i Förenade Arabemiraten och varje emirat kan liknas vid en stat i USA. Typ så.

Klockan 04:00 lokal tid var vi incheckade i natt och för att inte missa frukosten ställde vi klockan på 09:30 imorse, med andra ord har vi varit en trött familj idag. Flygresan till Dubai tog "bara" sju timmar men med allt vårt resande runt omkring landade vår resdag på tjugo timmar så tröttheten känns befogad. Trots det har vi haft en fantastisk och alldeles perfekt dag. Ett par timmar vid poolen, Jolie har hunnit göra premiär på barnklubben, en eftermiddagspromenad längs stranden och nu sist en härlig magdansshow efter middagen. Bra mjukstart på semestern!

Vi tre ♥

"Gör som mig mamma - Vi är balettdansöser!"

Nu är klockan cirka 22:00 här och jag har precis nattat Jolie så jag ska smyga ut till Andreas på balkongen ett stund. Vi har ett stort hotellrum med tillhörande balkong som har havsutsikt, vilket känns perfekt nu om kvällen när lillhjärtat somnat.

Tänkte berätta med om hotellt vi bor på en annan dag. Hoppas ni haft en fin fredag där hemma!

Soliga kramar!

VACATION

God morgon vänner!

Efter ett par intensiva dagar på jobbet och långa kvällar hemma säger vi nu äntligen HEJ SEMESTER! Klockan ringde vid 05:00 imorse och vi sitter nu på tåget till Arlanda. Det blir en lång dag då flyget lyfter först runt 15:00 och vi landar i Dubai sex timmar senare, vilket lokal tid hos dem innebär midnatt. Men imorgon när vi vaknar har vi havet som utsikt och en fantastisk vecka framför oss.

Jag ska försöka uppdatera bloggen under resan så att ni får hänga med. Vill ju dels dela med mig till er och dels spara som ett minne för mig själv.

Stor kram så länge så hörs vi snart igen!

Jag och busungen min. Ninne fick stanna hemma och det är första gången sedan Joie föddes som hon åker någonstans utan honom. Han är som med henne 24/7 i vanliga fall men vi är så rädda att tappa bort honom under resan så vi kom fram till att det är säkrast att han väntar i trygga sängen hemma. Nyckelpigis fick haka på i stället!

FYRA

Hej vänner!

Har ni haft en fin helg? Här susade helgen förbi men var sådär alldeles perfekt med utehäng och skidskoåkning på lördagen och grillutflykt vid havet på söndagen. Jag får alltid så mycket energi av helgerna när vi varit mycket utomhus trots att det då ofta är ett högt tempo och full fart som gäller.

FYRA från helgen ♥

Nu har jag gjort jobbdag ett av tre denna vecka. På torsdag morgon hoppar vi på tåget ner till Arlanda och flyger sedan på eftermiddagen mot Dubai. Iiiihhhh....längtar så galet mycket nu!

Industri & Natur

Hej vänner!

Jag älskar mixen där industri möter natur när det gäller vår inredning just nu. Gärna med lite inslag av glaserad keramik i stil med krukan nedan och andra personliga inslag. Och så massa gröna växter förstås. Vi börjar mer och mer hitta stilen på vårat hem även om det mest är i det kombinerade vardags- och matrummet det skett hittills.

Jag älskar därför Ellos REA just nu som har en massa lamporkrukor och vaser i precis vår stil. Nämnde jag att jag gillar mässing också? Haha!

Vi har egentligen köpstopp så här fyra dagar före avresa till Dubai men keramikkrukan skulle passa så bra in i vårt vardagsrum. Likaså lampan längst upp i vänster, fast kanske i svart? Och ja krukan till höger också för den delen. Mycket fint var det!

Vad har ni för stil hemma?

(Inlägget innehåller adlinks)

Reportage i Sundsvalls Tidning

Hej vänner!

Jag började skriva detta inlägg vid tio i förmiddags men blev sedan utropad av tjejerna (Jolie och granntjejen) och sedan dess har dagen visst gått i ett.

Idag hittar ni artikeln om mig, hjärnskadan och epilepsin i Sundsvalls Tidning. Det är alltid svårt att få med allting men i grova drag stämmer storyn även om det finns luckor att fylla. Just den här artikeln handlar rätt mycket om sjukdomsförloppet och mindre om mig som person men det tycker jag är bra - att kunskapen på olika vis sprids om epilepsi.

Artikeln finns att läsa i sin helhet i papperstidningen och på ST.nu, för det senare alternativet krävs dock plusmedlemskap.

Hoppas ni har en fin lördag!

FRIDAY

Hey Friday!

Som alltid om fredagar numera inledde jag dagen med 30 minuters HIIT Cycle med ett trött men peppat gäng deltagare. Det är ett sånt häftigt pass att leda så alla är väldigt trötta när vi startar passet men allt eftersom vi jobbar igång våra kroppar så stiger energin i salen för att tillslut nästan koka de sista minuterna i passet. Det har tagit sin tid för mig att vänja mig vid maxpulsjobb klockan 06:30 på morgonen men nu svarar kroppen bättre och bättre vilket gör att jag kan prestera bättre och bättre. Även om mitt jobb är att coacha resten av deltagarna så gäller det att jag kan ta i lika mycket som dem för att inspirera och leda. Jag älskar det!

Trött, pigg, röd och glad efter passet!

Nu har jag duschat och kilat upp till Espresso House för att äta frukost med min kollega Maria. Eller ja, vi sitter och jobbar vid en varsin dator men hinner småprata lite däremellan. Mysigt med sällskap även om vi mest sitter tysta och fokuserade på jobb :)

Önskar er en fantastisk fredag så hörs vi kanske senare!

Puss & kram!

Tack Älskling

Igår blev jag överraskad av Andreas på lunchen på jobbet. Han kom in med en stor påse kläder som han shoppat till mig på H&M inför vår resa. Min garderob ekar verkligen tomt så jag blev lika glad för kläderna i sig som jag blev för momentet att bli överraskad. Lite som att ge blommor fast som håller längre som han beskrev det. Jag ÄLSKAR sådana typer av överraskningar, det är liksom vägen till mitt hjärta, haha :) Kläder i alla ära men jag är galet svag för blommor också.

Jag fick bland annat denna klänning/tunika som kommer vara perfekt att slänga på sig till frukosten i Dubai. Alla kläder kommer passa både på resan men även väl hemma sedan. Det är Andreas som har öga för kläder och mode i vår familj så numer är det han som komponerat hela min garderob. Typ så. Klänningen på bilden här hade jag ALDRIG köpt själv men den passade super och jag gillar den redan massa, tjuvinvigde den redan idag.

TACK Älskling för att du är världens bästa ♥

17/1-2017

Hej vänner!

Vad roligt att ni gillade lördagens vlogg, det där med att klicka på hjärtat är ett sånt enkelt sätt för mig att få feedback. Fler vloggar ska det alltså bli :)

Jag har haft två rätt dåliga dagar med min sjukdom söndag och måndag så därför har det varit lite småtyst här. Söndagen var jag sängliggandes hela dagen i princip. Oftast vet jag när och varför bakslag kommer men ibland har jag verkligen ingen aning. Som där i söndags. Men, nu har det vänt under dagen och jag hoppas på att känna mig ännu piggare imorgon.

Jag hämtade Jolie tidigare från dagis idag där planen var att ha en lugn och skön eftermiddag på hemmaplan. Dock kom jag på att vi var tvungen att svänga förbi Polisen för att hämta ut våra nya pass och sedan ta en sväng till affären också så innan vi var hemma var klockan över fem ändå, vilket är den tid vi oftast kommer hem. Jag hatar att handla på vardagar, tycker det tar sådan värdefull ledig tid, men det blev aldrig någon handling för oss i helgen och kylskåpet fyller visst inte på sig själv, hehe ;)

Nu är Jolie nattad efter ett muffinsbak här på kvällskvisten och jag sitter i soffan och väntar på att Andreas ska komma hem från jobbet.

VLOGG Vintercykling

Hej vänner!

Idag har jag och Andreas varit ute på en fantastisk cykeltur i det magiska vintervädret. Häng med på turen i en VLOGG från dagen!

Gillar ni vloggen får ni gärna trycka på hjärtat här i bloggen, eller på YouTube. Superenkelt och gör mig glad!

Kram på er ♥

Pyramidträning

Hej vänner!

Tiden rusar verkligen iväg och nu är vi snart i mitten av januari. Vad hände? Om två veckor vid den här tiden sitter vi på planet till Dubai..iiihhhh, vad jag längtar!

Dagen har rullat på med jobb, träning och mer jobb. Jag avslutade min arbetsdag med att vikariera på ett pass HIIT Cardio. Så galet roligt och jag är verkligen imponerad av kämparviljan hos deltagarna. Tänk er intervallträning på olika cardiomaskiner samt pulshöjande BW-övningar. Idag körde vi bland annat assault bikes, roddmaskiner och slamballs. Pyramidträning med 30-50-70-50-30 sekunder på varje station innan byte till nästa. Hej puls!

Imorgon ringer klockan 05:20 då jag kickar igång mitt fredagspass igen efter juluppehåll. Högintensiv intervallcykling klockan 06:30 på morgonen är en spännande kombination men ack så skönt när det väl är avklarat. Strax dags att hoppa i säng här med andra ord.

Natti natti ♥

Activewear INSPO

God morgon vänner!

Varje vår och höst försöker jag inventera min träningsgarderob precis som "modemänniskorna" inventerar sina vanliga garderober. Vad behöver jag inför säsongen? Vad är slitet och har sätt sina bättre dagar? Vad har jag ledsnat på och kan skänka vidare? Det går ju onekligen en hel del träningskläder för mig eftersom jag både jobbar och tränar i dem. Vågar nog inte säga hur många uppsättningar jag går igenom på en vecka, och ibland till och med på en dag.

Som ni vet är Röhnisch mina favoriter och förutom mina cykelkläder består nästan hela min träningsgardeob av just kläder från Röhnisch. Kläderna håller riktigt bra kvalitet och trots att jag sliter på den mer än normalt så håller de tvätt in och tvätt ut. När jag uppdaterar garderoben blir det alltså oftast att skänka iväg eftersom kläderna är så gott som i nyskick. Det är ytterst sällan jag måste kassera något.

Här är några favoriter från vårkollektionen som släpptes här om veckan. Scrolla gärna ner så hittar ni tips hur jag brukar tänka när jag bygger upp och fyller på min träningsgarderob.

1) Träningstoppar. Majoriteten av mina träningstoppar brukar jag satsa på basfärger som jag inte ledsnar på. Sådana som verkligen håller år in och år ut. Denna modell är en favorit till bra riktigt pris dessutom. Dock gillar jag variation så varje säsong vill jag gärna fylla på med ett eller två signaturplagg. Exempelvis de blommiga topparna ovan. Sådant som jag tokälskar nu men gissningsvis har tröttnat på om ett år. Variation förnöjer!

2) Tights. Egentligen är det samma princip här. Färger och mönster i all ära men det är de svarta/gråa tightsen jag lever i, gärna tillsammans med en färgglad topp. Shape Tights är mina absoluta favoriter. Lite dyrare men de håller verkligen formen och kvaliten över lång tid om en sköter dem rätt. Värt en invenstering!

3) Sport-BH. Jag är rätt "platt" och behöver därför inte så mycket stöd. Därför satsar jag gärna på mjuka Sport-BH:s som knappt känns. H&M har faktiskt mina favoriter. Färgen försöker jag hålla neutral, helst svart, då jag kan störa mig otroligt på att färgen på BH:n inte matchar linnet. Så neutralt it is. Dock vill jag ha variation även här, särskilt på sommaren när jag ibland tränar utan linne, och då gillar jag sådana varianter som är lite mer täckande. Typ den ovan i bild.

En summering är att jag kör på basplagg i grunden som jag gärna kryddar upp med ett par signaturplagg. Basplaggen får gock gärna vara färgglada, speciellt topparna!

Tights nummer 2 och 4 i bild är Shape Tights. Av dessa två skulle jag satsa på nummer 2 - en klassiker som passar till allt och håller länge.Tights nummer 1 och 3 är det jag kallar signaturplagg. Så sjukt snygga!

Detta inlägg är faktiskt inte i samarbete med Röhnisch utan jag tipsar direkt från hjärtat och min erfarenhet.

Styrka, Kondis & Förbränning

Hej hopp!

Vad kul att ni gillade gårdagens lilla VLOGG. Jag tyckte det var roligt så det kan mycket väl bli fler framöver, jag ska bara klura lite på hur jag ska lägga upp det.

Tempot idag har varit högt och jag har hunnit med mycket. En av höjdpunkterna var ett frisörbesök hos Viktoria på Runt Hörnet - ÄNTLIGEN är min utväxt borta! Jag var tvungen att avboka min tid innan jul då Jolie låg på sjukhus och sedan har det inte blivit av att boka någon ny. Men nu så. Fint och fräscht hår igen.

Mina jobbdagar avslutar jag alltid med att leda ett pass HIIT Cycle på jobbet. Det är så galet kul men så galet jobbigt. Bor ni i Sundsvall får ni jättegärna komma och testa ett pass - jag lovar er att ni kommer gilla det och vara fast sedan. Ett kort och intensivt pass som bygger styrka, förbättrar kondition och ökar förbränningen. Älskar't!

Hoppas att ni har haft en fin dag!

En VLOGG på test

Hej vänner!

I morse kom journalisten som gjorde intervjun med mig igår hit för att fotografera mig och Jolie. Tanken var att hela familjen skulle vara med men det gick inte att få ihop då kombinationen jobb, dagsljus och vardag skulle lösas ut. Så vi fick helt enkelt hoppa över Andreas denna gång, tror dock inte att han sörjer det, han är inte lika fotoglad som jag, hihi!

Redan när jag väckte Jolie tyckte jag hon var ovanligt trött och hon klagade även på magont. Jag frågade henne om det var okej med fotografering och det tyckte hon, så vi sa att vi skulle vänta och se hur det kändes efter fotograferingen med hur vi skulle göra resten av dagen. Dock hann vi inte mer än släppa in journalisten och ta ett par foton så kräktes Jolie i min famn och över hela mig. Hej magsjuka!

En dag hann hon alltså gå på dagis denna omgång innan det var dags för sjukdom igen. Dock bättre att det kommer nu än om ett par veckor i Dubai, men ändå. Önskar ju så att hon ska få vara frisk en längre period någon gång.

Jag har testat att knåpa ihop en VLOGG från dagen. Den är väldigt simpel och jag har använt mig av iMovie. Ni får gärna kika om ni gillar den? Gillar ni så tryck gärna på hjärtat eller lämna en kommentar ♥ Jag är lite sugen på att vidareutveckla detta med att vlogga, idag är det mest vardagsglimtar och musik, men en måste ju börja någonstans. Madeleine och jag pratade om just YouTube och att "Vlogga" igår och då sa jag att jag inte riktigt har viljan att lägga den tid och energi det tar just nu men efter att sovit på saken gjorde jag en u-sväng. Det är ju faktiskt rätt enkelt att skapa rätt mycket enbart med telefonen. Så vi får helt enkelt se vart detta bär.

Min YouTube-kanal, eller kanske den blivande ska jag nog säga, hittar ni HÄR.

Intervju om Epilepsi

Hej vänner!

Har ni haft en fin dag? Här har veckans första arbetsdag sprungit iväg i ett rasande tempo. Har jobbat efter en lång lista där jag kunnat bocka av punkt för punkt. Älskar att kunna dra streck över avklarade projekt, stora som små, och känna att arbetet effektivt går framåt. Vid lunch tog jag en paus för att möta upp en journalist från Sundvalls Tidning som ska göra ett reportage om min sjukdom. Jag försöker tacka ja till sådana intervjuer i den mån jag orkar då jag hoppas att min historia kan hjälpa och stötta andra samt att jag vill sprida kunskap om epilepsi och vad det innebär.

Ikväll är jag riktigt trött i huvudet men känner mig ändå pigg i jämförelse med hur det varit innan. Trötthet kännetecknar ofta att ett anfall kan lura bakom hörnet för min del därför blir jag faktiskt glad när jag känner att jag är trött men inte SÅ trött. Det är som ett steg framåt. Min nya medicin hjälper verkligen så himla mycket och även om jag inte mår 100% än så är siktet och målet inställt på 100% och lite till. Minst. Så länge jag känner att det går framåt gör det inget att tempot är långsamt. Jämfört med vart jag var för ett år sedan är det ju ett jättesteg framåt!

Nu ska jag skicka hem granntjejen här och försöka få Jolie i säng. Det är fullt ös, dans och sång til Dolly Style för stunden så en rimlig chansning är att de inte kommer vara med på mina noter, haha :) Jag hojtar till om artikeln om epilepsin kommer online om ni vill läsa den.

Kram kram!

End of a Era

Hej vänner!

Idag säger vi tack och hej till drygt två veckors julledighet tillsammans med undantag för några dagars jobb för mig förra veckan. Vädret och hälsan har inte varit med oss till 100% men det har LUGNET som varit precis både det jag och Jolie behövt. Andreas som bytte jobb tidigare i höstas har inte varit lika mycket ledig med oss men ett par långhelger har det blivit vilket varit guld värt.

Jul & Nyår 16/17 ♥

Idag har vi haft 6års-kalas för Jolie och det är lika roligt som svettigt varje år, haha. I år höll vi till hemma hos Mattias & Madde, Jolies pappa med sambo, och även om jag var totalt slut i huvudet efteråt så flöt det på himla bra med fyra vuxna som hjälptes åt. Bra med teamwork och det var tolv glada och nöjda kids efter kalaset.

Nu har Jolie lagt sig och jag och Andreas ska ta en välförtjänt timme eller två på soffan innan det är dags för sängen. Två och en halv veckas jobb väntar nu - sedan säger vi hej till Dubai!

Eucalyptus

Hej vänner!

Jag har som så många andra fallit för trenden med Eucalyptus, det är ju så fint. Älskar det enkla med dem och att det är så enkelt att lyfta ett helt rum med några kvistar här och där. Dessutom är de billiga, håller länge och är snygga även som torkade. Triple Win!

Idag har jag jobbat igen och trots att min stackars tand forfarande värker och jag laddade upp med få timmars sömn i natt så kändes det helt okej att vara tillbaka på jobbet. Ledigheten blev precis lagom lång. Dessutom känns det som en fin mjukstart då ju fredag är röd dag och jag därmed bara jobbar två dagar denna vecka. Med start på måndag väntar sedan jobb i två och en halv veckor, och sen kära vänner är det dags för DUBAI. Ser så mycket fram emot det!

Hoppas ni har haft en fin onsdag!

JOLIE 6 ÅR

Hej vänner!

Ja, nu har vi en sexåring i huset vilket på ett sätt känns så konstigt och på ett annat sätt känns som det mest naturliga i världen. Hon har tagit världens utvecklingssprång det senaste halvåret och är nu verkligen en stortjej på riktigt. Läser, skriver och räknar varje dag och är snart bättre på huvudräkning än mig, haha :)

HIPP HURRA för dig Jolie. Mamma älskar dig oändligt! ♥

Vi började dagen tidigt imorse med sång, paket och fika på säng för vår 6-åring innan Andreas skulle åka på jobbet. Det är nog första året jag lyckats överraska henne medan hon fortfarande sov, annars har hon gärna vaknat redan klockan 05:00 på sin stora dag. Dagen har sedan varit väldigt lugn, det mest ansträngande vi gjort är en tur till ICA för inhandling av lite fika. Vi kör på marängsviss och singoallakex idag, efter Jolies önskemål. Passar icke-bakmamman här ypperligt, haha!

Vi väntar lite fikagäster här efter middagen så kör vi barnkalas till helgen. Nu ska jag steka på några hamburgare och köra in stripsen i ugnen. Jag röstade för sushi men födelesedagsbarnet bestämde annat.

Visdomständer. Nej tack.

Hej vänner!

Tänkt att trollet på bilden här nedan fyller sex år imorgon. Jag tänker varje år vid den här tiden att nu kan hon ju inte bli äldre och jag tror ju gärna att jag fortfarande har en 3-åring hemma. Men riktigt så är det ju alltså inte. Sex år. Förskoleklass till hösten. Helt galet!

Lillhjärtat har varit lite småtussig idag och själv har jag åkt på tandvärken from hell. Visdomständer ni vet. En lugn dag med mycket soffhäng har det blivit. Hoppas vi vaknar pigga och redo för födelsedag imorgon.

HEJ 2017

Gott Nytt År och HEJ 2017 ♥

Vi fick en jättemysig nyårsafton med nära och kära. En klassisk trerätters, bubbel och tomtebloss vid tolvslaget och glada (men trötta, haha) barn hela kvällen. Jag känner mig lyckligt lottad som fick fira in året med de som står mig allra närmast.

Hälften av gårdagens gäng sov över hos oss och vi vaknade med en chock allesammans klockan 09:45. Jolie har sovit så länge en gång förr och det var förra nyårsdagen. Trots sovmorgonen har det varit en trött familj här idag och en nyårspromenad bort till A's föräldrar för en söndagsfika är det vi orkat med denna söndag.

Ikväll hoppar vi tidigt i säng, satsar på en lugn dag imorgon för att på tisdag vakna upp med en 6-åring i huset. Så galet stort!