VLOGG - Träning för gravida

Hej allihopa!
 
Jag har funderat mycket på hur jag kan hjälpa till att sänka kraven, förväntningarna och första steget till träning, rörelse och motion av olika slag. Jag brinner mer och mer för helhetshälsan och vill genom mina olika sociala kanaler samt i mitt yrke som personlig tränare hjälpa till att sprida kunskap om helhetshälsa och på det sättet sänka kraven på ovan nämnda ting.
 
Förutom den bild av mig själv som jag tror och hoppas jag speglar i sociala medier så har det nu även landat i en videoblogg kring min egen träning men också som tips till er andra gravida. En enkel inkörsport till träning under graviditet. 
 
Min tanke är, att om ni gillar detta och vill ha mer, så ska jag leverera flera videos framöver med tips på just graviditetsträning. Detta vill jag sedan ta vidare och självklart även kunna hjälpa även er som inte är gravida. I denna video pratar jag relativt mycket då jag vill ge en bra bakgrund - tanken är att framöver fokusera lite mer på övningarna och lite mindre på runtsnacket även om det kommer fortsätta vara med då jag gillar att vara grundlig.
 
Berätta gärna vad ni tycker om detta, ris och ros, och dela gärna inlägget om ni vill hjälpa till att sprida kunskapen. Kom ihåg att det är det lilla som gör skillnad - alltid!
 
Ps  - Filmen innehåller övningar som fungerar super för alla som vill stärka upp sina skuldror och axlar, gravid eller icke gravid...
 
 
 
Ps igen - Ljudet hoppar lite upp och ner i filmen - lite som reklampauserna på tv:n ni vet. Ska försöka komma tillrätta med problemet till nästa vlogg. Tack för överseendet denna gång hälsar otekniska jag :)



Kommentarer
Johanna

Hej vart har du köpt din vita kofta, som du hade på bröllopet?😊

Svar: Den kommer från Vila 😊
Malins Blogg

Marie

Hej

Jag är själv gravid i v 17 och ser fram emot mer tips från dig.

Marie

Svar: Vad kul Marie - fler tips kommer. Tack!
Malins Blogg

Ida

Toppenbra inspiration! Mycket bättre än det svar jag fick av sjukgymnasten härom dagen när jag frågade hur jag kan lägga upp min träning under graviditeten. "Gör sånt som inte gör ont."

Tack för konkreta förslag på övningar!

Svar: Tack Ida!
Vad ledsen jag blir att du fått det rådet av din sjukgymnast. Som ett allmänt råd riktat till en stor målgrupp kan det vara ett bra råd men som individuellt råd från sjukgymnast eller annan idrottsmedicinskt kunnig tycker jag man kan och ska förvänta sig mer.

Fler övningar och tips kommer från mig framöver!
Malins Blogg

» Malin

Har återkommande ryggproblem och varje gång jag träffar min kiropraktor så menar han att träning egentligen är mer effektivt än besöken hos honom. Han har helt säkert rätt men hur kommer man igång när man har ont? Jag känner mig så klumpig när ryggen tar emot vid minsta lilla och kan inte alls förstå var jag ens ska börja. Jag är sugen på att boka en PT på mitt gym men vet inte hur sugna de är på att arbeta med en person som har ryggproblem? Vad säger du? Är det någon poäng? Jag känner mig fast i en ond cirkel just nu där jag förstår att jag behöver träningen men är livrädd för att jag ska förvärra smärtan eller att jag inte ska kunna genomföra övningarna pga stelhelen. Det slutar då med att jag inte gör någonting och problemen kommer tillbaka varje gång jag belastat fel.

» Hanna

Bra tips!


Kom ihåg






Trackback
Annonsera här »